Sökning: "Minimax"

Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade ordet Minimax.

  1. 16. Verkligt bruk - Begreppets varumärkesrättsliga innebörd med särskilt fokus på små och medelstora brukare inom EU

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Johanna Persson; [2015]
    Nyckelord :Varumärke; Trademark law; Genuine use in the Community; Små och medelstora företag; Verkligt bruk i gemenskapen; Verkligt bruk; Varumärkesrätt; Immaterialrätt; Genuine Use; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Den europeiska varumärkesrätten är under förändring och nyligen antog Europaparlamentet ett nytt varumärkesdirektiv och en ny varumärkesförordning. En av de frågor som har varit mest omdiskuterad inför förändringarna är huruvida det räcker med användning av ett varumärke i en medlemsstat för att det territoriella kriteriet som är kopplat till bedömningen av verkligt bruk ska anses uppfyllt i artikel 15. LÄS MER

  2. 17. AI TILL BRÄDSPEL : En jämförelse mellan två olika sökalgoritmer vid implementation av AI tillbrädspelet Pentago.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sigrid Johnsson; [2014]
    Nyckelord :Pentago; sökalgoritmer; minimax; alpha-beta pruning; genetiska algoritmer;

    Sammanfattning : I det här arbetet undersöks och jämförs två olika sökalgoritmer när de används för implementation av AI-spelare till brädspelet Pentago. De två algoritmerna som användes var alfa-betabeskärning och en nyare algoritm som kombinerar genetiska algoritmer och minimax, kallad genetisk minimax. LÄS MER

  3. 18. SAMEVOLUTION AV ARTIFICIELLTNEURALT NÄTVERK FÖR ATTEVALUERA SPELTILLSTÅND

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :David Norberg; [2014]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; Artificiella neurala nätverk; Evolution; Genetiska algoritmer; Minimax; Brädspel;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker två tekniker för att evaluera spelplanen i minimaxalgoritmen. Den tekniken som fokuseras mest på i arbetet är ett artificiellt neuralt nätverk som evolveras med hjälp av samevolution. Tekniken är utformad för att inte behöva någon tidigare mänsklig expertis. LÄS MER

  4. 19. SAMEVOLUTION AV ARTIFICIELLT NEURALT NÄTVERK FÖR ATT EVALUERA SPELTILLSTÅND

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för kommunikation och information

    Författare :David Norberg; [2014]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; Artificiella neurala nätverk; Evolution; Genetiska algoritmer; Minimax; Brädspel;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker två tekniker för att evaluera spelplanen i minimaxalgoritmen. Den tekniken som fokuseras mest på i arbetet är ett artificiellt neuralt nätverk som evolveras med hjälp av samevolution. Tekniken är utformad för att inte behöva någon tidigare mänsklig expertis. LÄS MER

  5. 20. Exact and Monte-Carlo algorithms for combinatorial games

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för fysik

    Författare :Anders Leino; [2014]
    Nyckelord :monte carlo algorithm; combinatorial game theory; computational; haskell;

    Sammanfattning : This thesis concerns combinatorial games and algorithms that can be used to play them.Basic definitions and results about combinatorial games are covered, and an implementation of the minimax algorithm with alpha-beta pruning is presented. LÄS MER