Sökning: "New Generation"
Visar resultat 21 - 25 av 2220 uppsatser innehållade orden New Generation.
21. Hjälmbelysning för cyklister
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Företaget Bookman Urban Visibility ville undersöka om det fanns ett behov för att addera en cykellampa, speciellt anpassad till elcyklar till deras produktportfölj. I och med elcyklisternas ökande antal i den urbana stadsmiljön ville Bookman Urban Visibility undersöka marknaden för att se om det både fanns en marknad för elcykellampor, och på vilket sätt de kunde bli en del av denna marknad. LÄS MER
22. Modularization of High Voltage Section
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Today, Alstom has several types of High-Voltage sections (HV), which are adapted for every new type of train. Some are very similar in size and components and others are more different. LÄS MER
23. Combining Cell Painting, Gene Expression and Structure-Activity Data for Mechanism of Action Prediction
Master-uppsats, Uppsala universitet/Nationellt resurscentrum för biologi och bioteknikSammanfattning : The rapid progress in high-throughput omics methods and high-resolution morphological profiling, coupled with the significant advances in machine learning (ML) and deep learning (DL), has opened new avenues for tackling the notoriously difficult problem of predicting the Mechanism of Action (MoA) for a drug of clinical interest. Understanding a drug's MoA can enrich our knowledge of its biological activity, shed light on potential side effects, and serve as a predictor of clinical success. LÄS MER
24. Designmönster i hybridiserade brädspel: En studie om hur dessa påverkar spelar-upplevelsen i Mansions of Madness: Second Edition
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker hybrida brädspel, en relativt ny genre av spel som blivit alltmer populär under senare år. En utmaning med att designa engagerande hybridspel är att kombinera analoga och digitala element på ett sätt som förbättrar spelupplevelsen. LÄS MER
25. In Between the Bridge
Master-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : This project is examining the possibility of reusing a space taken by a transportation structure, the Nuselský most, a bridge located in Prague, and speculates about its uses in a carless future. A bridge structure is perceived as a connection, a shelter, or a barrier, but how can we use the space In Between the Bridge? The project is connecting future living desires with remains from the past and utilizing a structure that might become obsolete while proposing a vertical community for a post-materialistic generation oriented towards health, nature, self-realization, individualism, and sustainability, supporting social interactions in society. LÄS MER