Sökning: "Order-to-delivery process"

Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade orden Order-to-delivery process.

  1. 6. Measuring Performance of an Order-to-Delivery Process : A study at Scania CV AB

    Master-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Philip Sundström; Klara Tollmar; [2018]
    Nyckelord :Logistics; Supply Chain Management; Order-to-Delivery; Performance Measurements; Key Performance Indicators; Lead Time; Delivery Performance; Logistik; försörjningskedja; order till leverans; prestationsmått; nyckeltal; ledtid; leveransprestanda;

    Sammanfattning : The Order-to-Delivery (OTD) process covers the entire flow from an initiated order until the productor service is delivered to the customer. OTD is considered a core flow in order to successfully deliverproducts according to the customer’s needs. LÄS MER

  2. 7. Identifiering av möjligheter att reducera kundreklamationer genom förbättrat arbetssätt från kundorder till utleverans

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Cindy Le; Alexandra Halvarsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. Tvärorganisatoriska förbättringsmöjligheter : En fallstudie om kvalitetsbrister inom order-till-leveransprocessen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Viktor Lööf; Rasmus Tandrup; [2017]
    Nyckelord :Order-to-delivery process; quality deficiencies; performance measurement; Order-till-leveransprocess; kvalitetsbrister; prestationsmätning;

    Sammanfattning : Kurs: Examensarbete i logistik och controller för Civilekonomprogrammet, 30 hp. 4FE18E & 4FE19E, VT17 Författare: Viktor Lööf och Rasmus Tandrup Handledare: Hana Hultén Examinator: Helena Forslund Titel: Tvärorganisatoriska förbättringsmöjligheter – En fallstudie om kvalitetsbrister inom order-till-leveransprocessen Bakgrund: Leverantörer har fått en allt viktigare roll i försörjningskedjan och order-till leveransprocessen har därför beskrivits som en av företagets viktigaste processer. LÄS MER

  4. 9. Utvecklingspotential i ett sågverk : En fallstudie på JGAs sågverk i Linneryd

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Philip Hultegård; Tobias Lindberg; [2016]
    Nyckelord :Process mapping; Quality deficiencies; order-to-delivery process; Processkartläggning; kvalitetsbrister; order-till-leveransprocess;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ur en logistisk synvinkel är order-till-leveransprocessen en av de viktigaste processerna ett företag förfogar över, då processen inkluderar flera aktörer och samarbetet mellan dessa är av stor vikt. Ett företags processer bör granskas så att kvalitetsbrister kan identifieras för att sedan eliminera dubbelaktiviteter samt icke-värdeadderande aktiviteter som återfinns i processerna. LÄS MER

  5. 10. Lead time analysis from order to delivery : A study of lead time in the material flow and the information flow for the aftermarket at Siemens Industrial Turbomachinery AB

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Filippa Zetterström; Niklas Ek; [2015]
    Nyckelord :logistics; process; lead time analysis; internal flow;

    Sammanfattning : Siemens Industrial Turbomachinery AB (SIT) is a company that produces and delivers medium sized industrial gas turbines to customers all over the world and is located in Finspång. The Service section of SIT handles the aftermarket of turbines with both planned and unplanned inspections/repairs. LÄS MER