Sökning: "Ownership advantage"

Visar resultat 6 - 10 av 86 uppsatser innehållade orden Ownership advantage.

  1. 6. Shifting Gears: Entering the Automotive Vertical

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Tobias Anderberg; Axel Svensson; [2023]
    Nyckelord :Online automotive advertising; performance-based pricing; classifieds; marketplaces; transactional models; monopolistic markets.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Tradera, Sweden's leading online marketplace for circular consumption, is considering entering the online automotive advertising market in Sweden as a new vertical to diversify its business. This thesis aims to determine if Tradera should enter the online automotive advertising market and to propose a strategic roadmap for entry if it is determined to be beneficial. LÄS MER

  2. 7. Employer Branding inom familjeföretag i Skaraborg : En studie om hur stora och medelstora familjeföretag i Skaraborg arbetar med Employer Branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emilia Hagström; Emilia Åkesson; [2023]
    Nyckelord :Family business; Employer Branding; Employer Brand; Motivation; Recruitment; Familjeföretag; Employer Branding; Arbetsgivarvarumärke; Motivation; Rekrytering;

    Sammanfattning : Familjeföretag kan arbeta med Employer Branding genom de fördelar det innebär att vara ett familjeföretag, bl.a. genom deras unika historia och familjens engagemang i företaget. LÄS MER

  3. 8. The Brand Creation of an International Football Club

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Kokko; Johan Otterhed Bolin; Antoni Kaso; [2023]
    Nyckelord :Brand Creation; Football Club; Club Ownership; Sports Branding; Brand Identity; Corporate Brand Identity Matrix; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this paper is to investigate and analyze the brand creation process employed by international football clubs in relation to their brand identity. Methodology - The methodology for this paper utilizes a qualitative research approach with a multiple case study of four different football clubs, in support of a literature review, and with a proposed theoretical brand identity framework applied to the cases. LÄS MER

  4. 9. Equity crowdfunding i Sverige : En kvalitativ studie om andelsbaserad crowdfunding bland svenska företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Nasir Jama Mohamed; Yasin Ahmed Farah; [2023]
    Nyckelord :Crowdfunding; finansieringsgapet; equity crowdfunding; traditionella finansieringsformer;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie är av kvalitativ art och syftar till att undersöka varför entreprenörer väljer att använda sig av equity crowdfunding som finansieringsform framför de traditionella finansieringsformer såsom banker och riskkapitalister. Teoretiska ramverket: Pecking Order-teorin, samt tidigare forskning som behandlar finansieringsgapet, traditionella finansieringsformer och equity crowdfunding. LÄS MER

  5. 10. Managing operations resources and processes for competitive advantage : A study on the performance of Swedish pharmaceutical companies during the COVID-19 pandemic

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Mohsin Raza; Jesper Svensson; [2022]
    Nyckelord :Operations; strategy; pharmaceutical; pandemic; attributes; digitalization;

    Sammanfattning : The outbreak of coronavirus disease 2019 (COVID-19) has caused immense challenges to businesses and people’s lives. For the pharmaceutical industry, these challenges entail changes in demand, supply chain, consumption trends, as well as a shift towards telemedicine and changes in R&D priorities. LÄS MER