Sökning: "Pedagogers syn på teknik"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Pedagogers syn på teknik.
1. Nätet : En studie om pedagogers syn på skolans förebyggande och åtgärdande arbete mot nätmobbning.
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
2. Att bygga broar mellan språk och uteverksamhet : Pedagogers upplevelser av barns språkutveckling i utemiljön
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Flera forskare (Erdem, 2018; Norling & Sandberg, 2015) har anmärkt på den bristande forskningen om barns språkutveckling i relation till uteverksamheten. Med utgångspunkt i fenomenologin har pedagogers upplevelser av arbetet med barns språkutveckling i relation till uteverksamheten undersökts. LÄS MER
3. Digital teknik i förskolans värld : En intervjustudie om pedagogers resonemang om IKT
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Då samhället är under ständig utveckling framförallt när det handlar om digitalisering så behöver pedagoger ha kunskap och gemensam samsyn kring digital kompetens. Detta för att tidigt kunna stötta och uppmuntra barn till att använda de olika digitala verktyg som finns att tillgå i förskolan då vi lever i ett kunskapssamhälle och användningen av digitala verktyg börjar i allt yngre åldrar. LÄS MER
4. Teknik i förskolan : En studie om pedagogers uppfattningar och arbetssätt med teknik i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Uppsatsens syfte var att undersöka pedagogers uppfattning om teknik och hur de arbetar med både analog och digital teknik i verksamheten. Samt hur deras syn och förhållande till teknik påverkar hur de undervisar i teknik och vad eventuella skillnader kan bero på. LÄS MER
5. Teknikämnets roll i samhällsutvecklingen-Pedagogers tankar om kopplingen mellan teknikämnet och samhällsutvecklingen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstractTekniken är en av de viktigaste stöttepelarna i samhällsutvecklingen eftersom tekniken har utvecklats i samma takt som människans behov har förändrats. I dagens samhälle fylls vår vardag av komplex teknik som kräver grundläggande teknikkunskaper av samhällsmedborgar-na. LÄS MER