Sökning: "Positive orientation"
Visar resultat 6 - 10 av 231 uppsatser innehållade orden Positive orientation.
6. User-Centered Methods on Established Products : Developing a methodology to align already established products to a user-centered approach
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : With the increasing demand for usability, it is crucial for organizations to understand their users’ needs and align their products to a more user-centered approach. However, due to increasing demands for usability, many companies may find it difficult to hire new UX personnel to quickly fix their issues. LÄS MER
7. Ett Högre syfte och attraktiv kvalitet i systematiskt kvalitetsarbete : En fallstudie av en kommunal verksamhet som mottagit en kvalitetsutmärkelse
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Tidigare forskning visar att medarbetarengagemang är viktigt för att nå framgång i kvalitets- och förbättringsarbete. Vikten av ett högre syfte lyfts som en stark drivkraft för att uppnå förändring och resultat. LÄS MER
8. The Relationship Between Perception of Societal Threats, Political Orientation and Political Intergroup Bias
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Intergroup bias is a phenomenon of favoring one’s own group and derogating other groups. This can be expressed through an individual’s positive evaluations of the ingroup and negative evaluations of outgroups. Research has found that feeling threatened plays a relevant role for the occurrence of bias, i.e. LÄS MER
9. Intention till avhopp inom tjejungdomsfotboll : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka de direkta och indirekta interaktionseffekterna mellan upplevt motivationsklimat, målorienteringar, upplevd kompetens och intention till avhopp bland tjejer inom ungdomsfotbollen. Rekryteringen skedde via att icke slumpmässigt tillgänglighetsurval, där data samlades in via enkäter som delades ut fysiskt. LÄS MER
10. An analysis of how video advertising factors influence consumers' impulse purchase intentions — In the context of short-form video
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Online shopping is gradually becoming a daily behavior in people's lives, and advertising marketing methods based on short videos are also playing an increasingly important role in this trend. Different from pictures and texts, it combines sound and picture, is easy to spread, and contains a lot of information, which conforms to people's habit of using fragmented information. LÄS MER