Sökning: "Prensky"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet Prensky.

  1. 1. Exploring the Trust - Distrust dichotomy : a study about news media use and news media trust among Swedish upper secondary school students of Generation Z

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Axel Furusten; [2023]
    Nyckelord :Trust; News media trust; News media use; Generation Z; Digital natives; News consumption; Sweden; Public connection; Media practice;

    Sammanfattning : In this thesis, news media use and trust among Swedish upper secondary schools students of Generation Z is investigated through focus group interviews with students from two different schools. This study aims to explain how and why Swedish upper secondary school students of Generation Z use and perceive news media, with focus on the relations between news media trust and news media use. LÄS MER

  2. 2. Politiker och digitalisering : hur går det?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Josefina Sjöblom; Asta Hulting; [2021]
    Nyckelord :Digital capital; politicians; digital immigrant; digital natives; digitalized work environment; digital divide; digital society; corona pandemic.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines how forced digitized work has affected politicians in a regional board. Through interviews with elected politicians and observations of council meetings we have studied and analyzed the politicians’ attitudes towards the forced digitized changeover. LÄS MER

  3. 3. Var läste du det? - En kvalitativ studie om nyhetsanvändning på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Rudén Taher; Tilda Sandén; [2020-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to investigate why people use social media to consume news. Through in-depth interviews with five different groups consisting of people in the same life situations, the group’s consuming of news on social media is examined in different contexts, as well as similarities and differences between the different groups. LÄS MER

  4. 4. Lika olika : En kvantitativ studie kring generationers attityder gentemot sociala praktiker på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Rosanna Risberg; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att jämföra två generationer kring vad de anser som acceptabelt kontra oacceptabelt att publicera på sociala medier. Studien utgår från Prensky’s (2001) begrepp digitala infödingar och digitala immigranter där respondenter som haft sina formativa år innan genomslaget av sociala medier kategoriserats in som digitala infödingar (18-44 år) och de äldre kategoriseras in som digitala immigranter (45 år eller äldre). LÄS MER

  5. 5. You’ve got email! A study about attitudes toward email advertising, based on the components cognition, affection and behavior

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sandra Amin; Amanda Bengtsson; [2017]
    Nyckelord :attitudes; email advertising; cognition; affection; behavior; swedish consumers; organizations; generations; Prensky;

    Sammanfattning : Sending email is a very common activity among Swedish consumers nowadays. Email advertising has become a big part of the email usage - both permission-based and unwanted. LÄS MER