Sökning: "Prensky"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet Prensky.
1. Exploring the Trust - Distrust dichotomy : a study about news media use and news media trust among Swedish upper secondary school students of Generation Z
Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : In this thesis, news media use and trust among Swedish upper secondary schools students of Generation Z is investigated through focus group interviews with students from two different schools. This study aims to explain how and why Swedish upper secondary school students of Generation Z use and perceive news media, with focus on the relations between news media trust and news media use. LÄS MER
2. Politiker och digitalisering : hur går det?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This thesis examines how forced digitized work has affected politicians in a regional board. Through interviews with elected politicians and observations of council meetings we have studied and analyzed the politicians’ attitudes towards the forced digitized changeover. LÄS MER
3. Var läste du det? - En kvalitativ studie om nyhetsanvändning på sociala medier
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to investigate why people use social media to consume news. Through in-depth interviews with five different groups consisting of people in the same life situations, the group’s consuming of news on social media is examined in different contexts, as well as similarities and differences between the different groups. LÄS MER
4. Lika olika : En kvantitativ studie kring generationers attityder gentemot sociala praktiker på sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Studiens syfte är att jämföra två generationer kring vad de anser som acceptabelt kontra oacceptabelt att publicera på sociala medier. Studien utgår från Prensky’s (2001) begrepp digitala infödingar och digitala immigranter där respondenter som haft sina formativa år innan genomslaget av sociala medier kategoriserats in som digitala infödingar (18-44 år) och de äldre kategoriseras in som digitala immigranter (45 år eller äldre). LÄS MER
5. You’ve got email! A study about attitudes toward email advertising, based on the components cognition, affection and behavior
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Sending email is a very common activity among Swedish consumers nowadays. Email advertising has become a big part of the email usage - both permission-based and unwanted. LÄS MER