Sökning: "RSQS"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet RSQS.

  1. 1. Den obemannade klädbutiken : En kvantitativ studie om upplevelsen av servicekvalitet för generation Z gällande personlig interaktion & självserviceteknologi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ewonne Hultkvist; Andrea Norberg; [2017]
    Nyckelord :Generation Z; Personal Interaction; Self-Service Technologies; Service Quality; RSQS; Attribute-based model; Generation Z; Personlig interaktion; Självserviceteknologi; Servicekvalitet; RSQS; Attributebased model;

    Sammanfattning : Med anledning av det förändrade konsumentbeteendet saknar författarna aktuell forskning som behandlar den nya generationens upplevelse av servicekvalitet gällande personlig interaktion samt självserviceteknologi. Hur värderar framtidens kunder den tillgänglighet som de digitala verktygen erbjuder och hur påverkas kundens syn på värdet av personlig interaktion? Studien syftar till att analysera och förklara hur generation Z upplever servicekvalitet gällande personlig interaktion samt självserviceteknologi i klädbutiker. LÄS MER

  2. 2. “I´ve been using the same tailor for years - He really suits me” : En undersökning av korrelationen mellan kundtillfredsställelse och lojalitet hos Elgiganten Erikslund

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jacob Narvell; Sophie Grönlund; Amanda Johansson; [2015]
    Nyckelord :Service-ProfitChain; Customersatisfaction; Customerloyalty; Retail; RSQS; Kundtillfredsställelse; Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Abstract – “I´ve been using the same tailor for years - He really suits me; A survey of the correlation between customer satisfaction and customer loyalty at Elgiganten Erikslund” Date: 2015.05. LÄS MER

  3. 3. Measuring Retail Service Quality in Sport Stores by Using RSQS Model : A case study of Stadium in Helsinki

    Master-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Julia Chernetskaya; Jing Xiao; [2010]
    Nyckelord :Service Quality; Retail Service Quality; RSQS; Sport store; Finland;

    Sammanfattning : During the past few decades service quality has become a major area of attention topractitioners, managers and researchers. It has strong impact on business performance,lower costs, customer satisfaction, customer loyalty and profitability. This study aimedat analysis of retail service quality dimensions at clothing stores. LÄS MER