Sökning: "Ruth Can"

Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden Ruth Can.

  1. 1. An Environmental and Health Benefit and Cost analysis of Renewable Energy in Nigeria : A comparison between the investment in solar energy plant and hydropower plant

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Ruth Ashibuogwu; [2024]
    Nyckelord :Environment; Health; Solar Energy and Hydropower;

    Sammanfattning : This study analyses the environmental and health benefits associated with the use of renewable energy sources, focusing on the costs and savings involved. The research employs a comprehensive cost-benefit analysis approach, comparing the costs associated with generating energy from a 10 megawatts solar energy power plant versus a 10 megawatt hydropower plant. LÄS MER

  2. 2. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  3. 3. “Vi är folket som trär smultron på strån” : En komparativ multimodal kritisk diskursanalys av Sverigedemokraternas användning av exkludering i valfilmer inför valåren 2018 och 2022

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna Richter; Sofia Otterlin; [2023]
    Nyckelord :MCDA; Swedish Democrats; election film; right-wing populism; othering; scapegoating; MCDA; Sveridemokraterna; valfilm; högerpopulism; andrafiering; syndabock;

    Sammanfattning : “Vi är folket som trär smultron på strån” är en komparativ studie av författarna Sofia Otterlin och Hanna Richter. Uppsatsens syfte är att undersöka hur Sverigedemokraterna konstruerar en exkluderande politik i sina kampanjfilmer inför valet år 2018 och år 2022 samt att undersöka om det har skett en diskursiv förändring. LÄS MER

  4. 4. Domestication effects on the human-chicken relationship

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för fysik, kemi och biologi

    Författare :Ruth Demree; [2023]
    Nyckelord :attentiveness; chicken; domestication; human-animal relationship; social cognition; social learning;

    Sammanfattning : Domesticated species possess certain cognitive abilities that allow them to thrive in an environment with regular human interaction, and these interactions contribute to the overall human-animal relationship. Studying the human-animal relationship allows us to better understand how domesticated animals perceive and navigate their environment, which can then be used to improve their welfare. LÄS MER

  5. 5. The Influence of CSR Initiatives on Gen Z's Perception of Firms: A Qualitative Study : Exploring the Impact of Corporate Social Responsibility on the Favourability of Potential Gen Z Employees

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Diyana Fisehaye; Ruth Teclehaymanot; [2023]
    Nyckelord :Corpoorate Social Responsibility; CSR Initiatives; Job-satisfaction; Gen Z; Employer Branding; Job Preference;

    Sammanfattning : Purpose: This study aims to explore the relationship between CSR initiatives and the job preferences of educated Gen Z members. This study also aims to provide insights into how organisations can attract and retain top Gen Z talent by implementing CSR initiatives and thus maintain their competitive advantage in the job market. LÄS MER