Sökning: "Säljprocessen"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet Säljprocessen.

  1. 1. Design och Utveckling Av Gränssnitt för SkiSelector

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :David Nilsson; [2024]
    Nyckelord :Användarcentrerad Design; Användbarhet; Datavisualisering; Re-design; Användbarhetsdesign; Kunskapshantering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur visuell representation av en produkt kan förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap. Detta involverar tre frågeställningar:  Vilka problem finns det med nuvarande visualisering för okunniga? Hur kan visualisering användas för att öka användarens förståelse av skidan? Hur kan visuell representation av en produkt förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap? Studien har genomförts med användning av design reviews på användare (skidförsäljare) och företaget Elpex som tillverkar verktyget. LÄS MER

  2. 2. Den innovativa säljprocessen för att sprida innovativa produkter : En experimentell studie på Swedish Construction Sales AB

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Oliver Ehrenberg; Roman Dmitriev; [2023]
    Nyckelord :“innovation marketing”; “innovation sales”; ” innovation is sales”; “innovation”; “diffusion of innovation”; “product”; “marketing”; “sales process”;

    Sammanfattning : This study is based on Partner X's challenges in launching an innovative replacement for rebar on the Swedish market. Swedish Construction Sales AB is working to introduce the product and the study aims to help Swedish Construction Sales AB develop an effective sales process to spread this innovation. LÄS MER

  3. 3. Kundupplevelse av tjänstekvalitet genom säljprocessen : En fallstudie på ett B2B-företag inom solcellsbranschen

    M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Jennifer Svensson; Anna Hansson; [2023]
    Nyckelord :Kundnöjdhet; tjänstekvalitet; säljprocess;

    Sammanfattning : Purpose – The demand for solar cells has increased, creating challenges for solar cell suppliers operating in a B2B context. Customers should be central to all companies, which is why it is important to examine their experience of service quality through the sales process of solar cell suppliers. LÄS MER

  4. 4. Digital Sales Room : En enkätstudie om framtidens lösning inom digital försäljning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Samuel Trollius; Zebastian Andersson; [2022]
    Nyckelord :Digital Sales Room; Digitalization och Digital sales; Digital Sales Room; Digitalisering; Digital försäljning;

    Sammanfattning : Digitalisering bidrar till utveckling för svenska företag. Regeringen pushar för digital innovation så att företag ska få tillgång till de senaste digitala systemen. Om företag inte digitaliserar sig riskerar de att hamna efter. Ett område som har påverkats av digitaliseringen är försäljningsbranschen. LÄS MER

  5. 5. Viability Evaluation of the Turtle Trading Rules on Major Market Indexes

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Malkolm Larsson; Johan Lövgren; [2022]
    Nyckelord :The Turtle Trading Rules; Asset Management; Geometric Brownian Motion; Market Index; MSCI Index; Turtle Trading-reglerna; kapitalförvaltning; geometrisk brownsk rörelse; marknadsindex; MSCI-index;

    Sammanfattning : The Turtle Trading Rules was a successful trend-following trading strategy for commodities in the 1980s but has lost recognition in recent days. The strategy revolved around rules for entering and exiting trades as well as position sizing for each trade. LÄS MER