Sökning: "Sara Lewin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sara Lewin.

  1. 1. Barns kommunikativa krafter : En studie om de yngsta barnens kommunikativa kompetenser

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Sara Lewin Alderbrant; Veronica Strandberg; [2017]
    Nyckelord :Barns kommunikation; delaktighet; inflytande; språkmiljö; förskola; barns kommunikativa kompetenser;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur de yngsta barnens kommunikation kan förstås i förhållande till barns delaktighet och inflytande i förskolan. Studien är kvalitativ och den valda metoden är deltagande observationer. LÄS MER

  2. 2. Effekten av värmebehandlat silan på bindningsstyrkan mellan en litiumdisilikatbaserad glaskeram och ett adhesivt cement

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Odontologiska fakulteten (OD)

    Författare :Ingela Lewin; Sara Rydberg; [2011]
    Nyckelord :silan; litiumdisilikatbaserad; glaskeram; värmebehandling; bindningsstyrka; ytbehandling;

    Sammanfattning : Vid adhesiv cementering, så kallad bonding, rekommenderar fabrikanter att glaskeramers cementeringsyta etsas innan applicering av silan. Att värmebehandla silan med respektive utan etsning, har i tidigare studier visat en höjning av bindningsstyrkan mellan olika material.Den litiumdisilikatbaserade glaskeramen IPS e. LÄS MER

  3. 3. Språkstimulerande samlingar i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Sara Runfeldt; Sofia Lewin; [2010]
    Nyckelord :språkutveckling; kommunikation; pedagogik; förhållningssätt och förskola;

    Sammanfattning : Syftet har varit att studera vad barns språkutveckling innebär och hur pedagogers förhållnings- och arbetssätt var för att främja barns språkutveckling utifrån den litteratur- och fältstudie som presenteras i den här uppsatsen. Vi har gjort en kvalitativ studie där vi sökte en större förståelse om fenomenet samt använt oss av tidigare forskning och gjort en fältstudie som bestod av fyra stycken observationer med efterföljande intervjuer för att få en ökad förståelse om hur pedagoger kan arbeta språkutvecklande. LÄS MER