Sökning: "Sinnessensationer"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Sinnessensationer.

  1. 1. Sinnenas betydelse för varumärkesposition : En fallstudie av FIKAs strategiska position på den amerikanska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Marie Carlsson; [2015]
    Nyckelord :Varumärke; Varumärkesidentitet; Positionering; Differentiering; Sinnemarknadsföring; Sinnesuttryck; Sinnessensationer.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbete, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, kurskod 2FE73E, VT 2015. Författare: Marie Carlsson Handledare: Martin Amesteus Titel: Sinnenas betydelse för varumärkesposition- En fallstudie av FIKAs strategiska position på den amerikanska marknaden. LÄS MER

  2. 2. Sinnenas betydelse för ett servicelandskap : En fallstudie av Kalmar Airport

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Nathalie Karlsson; Sandra Pierro; [2010]
    Nyckelord :Servicelandskap; Sinnesmarknadsföring; Sinnesuttryck; Sinnessensationer; Användning; Påverkan;

    Sammanfattning : Vilka sinnen är viktigare att stimulera respektive mindre betydelsefulla för en flygplats i skapandet av ett tilltalande servicelandskap? Syftet med vår uppsats är att klarlägga och diskutera hur Kalmar Airport tar hänsyn de mänskliga sinnena i sitt servicelandskap. Vi vill skapa oss en större förståelse för hur en flygplats kan skapa en positiv utgångspunkt inför en resa genom att påverka kundens fem sinnesintryck; syn, ljud, känsel, smak samt lukt. LÄS MER