Sökning: "Skillnad mellan analys och reflektion"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Skillnad mellan analys och reflektion.

  1. 6. Backstagegrupper för chefer : Ledarutveckling genom erfarenhetsutbyte och reflektion

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Psykologiska institutionen

    Författare :Martina Björklund; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ledarskapet i en organisation påverkar i hög grad hur organisationen fungerar. På senare år har forskningen mer och mer kommit att förorda det autentiska ledarskapet där vikten av förutsägbarhet, rättvisa, omsorg och en kombination av relationsinriktning och uppgiftsorientering betonas. LÄS MER

  2. 7. Erfarenheter från internationella övningar inom Flygvapnets stridsflygdivisioner : hur de värderas och påverkar verksamheten – och hur stor skillnad det är på uppfattningen av relevant kunskap.

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Andreas Dahlberg; [2009]
    Nyckelord :socialconstructivism; discourse; power; knowledge; experience; Swedish Air Force.; socialkonstruktivism; diskurs; makt; kunskap; erfarenheter; Flygvapnet.;

    Sammanfattning : Uppsatsen granskar talet om erfarenheter från internationella övningar – hur de värderas och påverkar verksamheten och byggandet av kunskap. Studien jämför också uppfattningar – om vilka kunskaper och erfarenheter som är viktiga att inneha som flygförare för att kunna lösa uppgifter i en internationell kontext – mellan de med respektive de utan egen erfarenhet från internationellt övningsdeltagande. LÄS MER

  3. 8. Begreppet helhetssyn i Lpo 94 och hur lärare hanterar det i sin yrkesverksamhet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Danka Vogt; [2006]
    Nyckelord :helhetssyn;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att belysa begreppet helhetssyn i Lpo 94, och lärarnas uppfattning om fenomenet. Både som det är och hur den skulle kunna vara, samt att genom litteraturstudier skapa insikt om arbetsstrukturer som kan ligga i fas med läroplanens uppställda kriterier. LÄS MER