Sökning: "Sofie Björell"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sofie Björell.

  1. 1. ”Svårigheterna märks redan när de ska jobba med texter" : Sju mellanstadielärares beskrivning av sitt arbete med elever i läs- och skrivsvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Amilia Byström; Sofie Björell; [2021]
    Nyckelord :Reading and writing difficulties; intermediate grades; middle-school teachers; working methods; Läs- och skrivsvårigheter; mellanstadiet; mellanstadielärare; arbetsmetoder;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka lärares uppfattningar om läs- och skrivsvårigheter hos elever på mellanstadiet och hur mellanstadielärare uppger att de arbetar med dessa elever. Det teoretiska ramverk som ligger till grund för studien är kognitiva processer och läsningens fem utvecklingsdimensioner. LÄS MER

  2. 2. Elevers utveckling och svårigheter i subtraktion : En systematisk litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Amilia Byström; Sofie Björell; [2020]
    Nyckelord :Matematik; subtraktion; svårigheter; progression;

    Sammanfattning : Av svenska elever är det 12 procent som inte uppnår de grundläggande kunskapskraven inom matematik när det går i årskurs 6. Syftet med den systematiska litteraturstudie är att undersöka om och i så fall vilka svårigheter som finns inom området subtraktion hos elever i mellanstadiet och hur lärare kan ge elever progression i sin kunskapsutveckling av subtraktion utifrån tidigare forskning. LÄS MER

  3. 3. Elevers utveckling och svårigheter i subtraktion : En systematisk litteraturstudie

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Amilia Byström; Sofie Björell; [2020]
    Nyckelord :Matematik; subtraktion; svårigheter; progression;

    Sammanfattning : Av svenska elever är det 12 procent som inte uppnår de grundläggande kunskapskraven inom matematik när det går i årskurs 6. Syftet med den systematiska litteraturstudie är att undersöka om och i så fall vilka svårigheter som finns inom området subtraktion hos elever i mellanstadiet och hur lärare kan ge elever progression i sin kunskapsutveckling av subtraktion utifrån tidigare forskning. LÄS MER