Sökning: "Su Li"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden Su Li.

  1. 1. Speciallärarens uppdrag på mellan- och högstadiet : En kvalitativ intervjustudie med speciallärare med specialisering mot språk-, läs- och skrivutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Anne-Li Jonsson; Frida Lantz; [2023]
    Nyckelord :Speciallärare; språk- läs- och skrivutveckling; uppfattningar; föreställningar; grundskola;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur speciallärare verksamma i årskurs 4–9 beskriver uppdraget för speciallärare med specialisering mot språk-, läs- och skrivutveckling. Studiens två frågeställningar innefattar frågorna om vad speciallärarna beskriver är uppdraget på mellan- och högstadiet samt vilka likheter och skillnader det finns i uppfattningar kring uppdraget. LÄS MER

  2. 2. Playing with the Third Reich: Conceptual Relocation from Nazi Film to WWII Game : An Experiment to measure Filmic concepts in Digital Games

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Filmvetenskap

    Författare :Laqi Li; [2023]
    Nyckelord :Nazi Germany; Propaganda Films; Science Fiction Trilogy; Industrial Films; WWII FPS Games; WWII Simulation Games; Fascist Aesthetic; Futuristic Utopianism; Steel-like Romanticism; History.;

    Sammanfattning : Film produced by Nazi Germany has been a classic that has drawn scholars from a wide range of academic disciplines as well as innumerable cineastes from various cultural backgrounds. The simultaneous rise in the number of players acting as observers and operators in digital games with a WWII theme has drawn recent scholarly attention since it is thought that this pattern is contributing to players' hazy understanding of historical events. LÄS MER

  3. 3. ”Vi själva är det viktigaste verktyget för att göra utomhusundervisning möjlig.” : En kvalitativ studie om förskollärares upplevelser och uppfattningar om utomhusundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :HuiJia Liu; Antonina Li; [2023]
    Nyckelord :Utomhusundervisning; ramfaktorer; ramfaktorteorin; utomhusmiljöer; utomhusvistelse; barns lärande;

    Sammanfattning : Syftet med den föreliggande studien är att med utgångspunkt i förskollärares upplevelser och uppfattningar om utomhusundervisning, undersöka och belysa olika faktorer som kan påverka genomförandet av utomhusundervisning i den dagliga förskoleverksamheten och på så sätt påverkar barns möjligheter till lärande. Empirin samlas kvalitativt in från sex förskollärare genom online semistrukturerade intervjuer via digital plattform Zoom eller Teams. LÄS MER

  4. 4. Bedömning och strategier i bildlärares undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Josefin Christensen; Li Hirvonen; [2023]
    Nyckelord :Art instruction; framework factors; assessment strategies; formative and summative assessment.; Bildämnet; ramfaktorer; bedömningsstrategier; formativ- och summativ bedömning.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker bedömning och strategier i bildundervisningen. Forskningsfrågorna syftar till att synliggöra vad verksamma bildlärare bedömer i elevernas arbeten, vilka bedömningsstrategier de använder sig av samt vilka utmaningar som kan urskiljas vid bedömningsarbete och betygssättning. LÄS MER

  5. 5. Hoppsan, jag som ville “rita och färglägga mer!” : - vad motiverar elever i bildundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Josefin Christensen; Li Hirvonen; [2022]
    Nyckelord :Bildämnet; inre motivation; yttre motivation; elevperspektiv; kvalitativ metod;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka vad som motiverar elever när det kommer ämnet. till uppgifter i ämnet bild samt hur betygen påverkar deras inställning till Genom en historisk översikt av bildämnet kan det bidra till en större förståelse för varför ämnet fått plats i läroplanen och hur det utvecklats allt eftersom samhället förändrats till där vi är idag. LÄS MER