Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kommunikationen mellan ishockeyklubbar och supportrar under Covid-19 : SHL-klubbars arbete med att upprätthålla lojalitet och engagemang hos supportrar genom sociala medier

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Elin Larsson; Louise Persson; [2022]
    Nyckelord :Supporterengagemang; Sport; Lojalitet; Sociala medier; Covid-19; Marknadskommunikation; Sportmarknadsföring; Supporterbeteende;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka relationen mellan SHL-klubbar och deras supportrar under Covid-19-pandemin, med särskilt fokus på kommunikation i sociala medier. Metod: Detta examensarbete är både en explorativ och deskriptiv studie med en deduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Mer än bara ett sportintresse : en studie på supportengagemang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mathilda Eriksson; Sandra Forsberg; Emmy Skogström; [2019]
    Nyckelord :Fan engagement; Motivational factors; Sport consumption; Sport organisation; Supporterengagemang; Motivationsfaktorer; Sportkonsumtion; Sportorganisation;

    Sammanfattning : Konsumtion av sport är mer än bara laget/idrottaren i sig. Supporterengagemang är en del i sportkonsumtionen, bland annat genom människor som deltar i tävlingar och matcher för att stötta sitt lag/idrottare. LÄS MER