Sökning: "The successive principle"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden The successive principle.
1. Mellandomens processekonomiska betydelse - Dess konflikt med den successiva relevansens princip
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : With the Supreme Court's decision in NJA 2019 p. 802, the principle of successive relevance became established practice. The principle of successive relevance establishes a sequence that the court must follow when examining the issues in the case. LÄS MER
2. Entreprenörens ekonomiska riskhantering samt möjlighet till ersättning vid kostnadsökningar : En fallstudieAB vid BDX Företagen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Over-budget projects have become more common lately in the construction industry. This can lead to negative effects such as disputes between construction operators, closure of projects and reduced construction activity. LÄS MER
3. Den successiva relevansens princip - påverkan på övrig processrätt med fokus på parter och åberopsbördan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Procedural rules in civil law are relevant in all civil law cases in public court and are therefore a central part of the Swedish legal system. Often these rules are developed in legal science and by court practice. The principle of succes-sive relevance has gotten a clear meaning through NJA 2019 s. LÄS MER
4. Den successiva relevansens princip : En analys av utfallet av HD:s avgörande i NJA 2019 s 802 avseende domstolens prövningsordning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. The Platform-Based Branding Cycle: Conceptualizing the Roles of the Platform-Based Brand Using the Case of Airbnb
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: To explore the phenomenon of businesses utilizing a platform strategy to create value from a branding perspective. We examine how the role of the brand for a platform is different than for a traditional business in order to conceptualize the role of a platform-based brand. LÄS MER