Sökning: "Tidsenlig"
Visar resultat 21 - 25 av 33 uppsatser innehållade ordet Tidsenlig.
21. Lärverktyg i grundskolan : En studie om elevers erfarenheter av olika IKT-lärverktyg i grundskolan
Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : Sammanfattning Informations och kommunikationsteknik (IKT) är en viktig del av samhället och kommer vara så i än högre grad i framtiden. Idag talar man om den digitala kompetensen som behövs för att kunna delta som fullvärdig medborgare. LÄS MER
22. Utveckling och förändring inom digital musikdistribution
Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Jag har presenterat komponenterna individ, teknik och marknad som utgör musikindustrins grundläggande drivkraft för förändring. I företagsintervjun har jag använt den kvalitativa metoden och diskuterat de individuella processerna, olika tekniker och varierande, ögonblickliga elektroniska marknadsplatser som kan förändra ett köpbeteende. LÄS MER
23. Läroboken i samhällskunskap - ett tidsdokument
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : I Skollagen lyfter man fram skolans ansvar att tillgodose eleverna med material som behövs för att de ska kunna medverka i en tidsenlig undervisning. I mitt möte med skolor och undervisning för grundskolans senare år, i ämnet samhällskunskap, upplever jag att läroboken har ett föråldrat innehåll. LÄS MER
24. Appar som nappar. : – en studie om vad kunden vill ha i sina bank- och nyhetsapplikationer.
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Teoretisk förankring och frågeställningar. Kundtillfredsställelse handlar om att sätta kunden i fokus. Det finns många faktorer som spelar in på en kunds upplevda globala tillfredsställelse, det vill säga det samlade intryck som denne får av ett företags produkt eller tjänst. LÄS MER
25. Förstudie om e-handel vid Stora Enso Packaging AB
Magister-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Stora Enso Packaging AB (SEPack) är en av Sveriges fyra stora wellpapptillverkare och har cirka 25 procent av den svenska marknaden. I dagsläget är SEPack den enda av de fyra som inte har en generell lösning för elektronisk handel gentemot sina kunder. LÄS MER