Sökning: "Till Pihl"

Visar resultat 6 - 10 av 84 uppsatser innehållade orden Till Pihl.

  1. 6. Trafikbuller och vitt brus, hjälpmedel eller hinder? : Hur påverkar vitt brus respektive trafikbuller individers upplevda stressnivå i ett 3D pusselspel?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Ellis Börjesson; Leonora Pihl; [2022]
    Nyckelord :Trafikbuller; vitt brus; stress; dataspel;

    Sammanfattning : Trafikbuller är ett ljud som generellt upplevs störande och kan orsaka stress. Trafikbuller och vitt brus kategoriseras båda som broadband noise, men tycks ha motsatta hälsoeffekter. Frågeställningen som undersökts i denna rapport är således hur trafikbuller kontra vitt brus påverkar individers stressnivå. LÄS MER

  2. 7. Recursive knowledge representation for multi-agent games over graphs

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gustaf Pihl; [2022]
    Nyckelord :MKBSC; KBSC; MAGIIAN; Game Theory; Strategy Synthesis; Knowledge Representation; Epistemic Knowledge; Common Knowledge; MKBSC; KBSC; MAGIIAN; Spelteori; Strategisyntes; Kunskapsrepresentation; Epistemologi; Gemensam kunskap;

    Sammanfattning : In this thesis I explore a construction for Multi-Agent Games of Imperfect Information Against Nature (MAGIIAN) introduced by Gurov et al. called the Multiplayer Knowledge-Based Subset Construction (MKBSC). LÄS MER

  3. 8. Vinna utan att försvinna - En kvalitativ studie om atleters varumärkesassociationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Pihl; Jonathan Höglund; Emil Berentsen; [2022]
    Nyckelord :Athlete Branding; Atleter; Varumärke; Associationer; Varumärkeskrock; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Vinna utan att försvinna Seminariedatum: 2022-01-13 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Emil Berentsen, Filip Pihl, Jonathan Höglund Handledare: Veronika Tarnovskaya Fem nyckelord: Athlete Branding, Atleter, Varumärke, Associationer, Varumärkeskrock Forskningsfråga: Hur påverkas konsumenters associationer till en atlets varumärke av händelser som står i konflikt med atletens varumärkesimage? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur konsumenters associationer till en atlets varumärke påverkas av händelser som står i konflikt med atletens existerande varumärkesimage. Teoretisk referensram: Customer Based Brand Equity Model, Model of Athlete Brand Image, Varumärkesassociationer. LÄS MER

  4. 9. Ekonomistyrning i praktiken:Hur & varför? : En kvalitativ fallstudie om MCS utifrån paket-teorin och contingency theory

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Josefine Axelsson Pihl; Wilma Edberg Mäkinen; [2022]
    Nyckelord :Management control; Management control systems MCS ; Management control systems som ett paket; Contingency theory; Styrning i praktiken;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att bidra till forskningsfältet gällande MCS och skapa en djupare förståelse angående hur MCS ser ut i praktiken, för att även vidare analyseras utifrån contingency aspekter.  Metod: Studien utgörs av en multipel fallstudie med en kvalitativ forskningsmetod där en abduktiv ansats applicerats. LÄS MER

  5. 10. Har det gått för långt? : Svenska pensionärers perspektiv på digital teknik och digitala hälsotjänster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sofia Larsson; Evelina Pihl; [2022]
    Nyckelord :Svenska pensionärer; digital teknik; digitala hälsotjänster; vardagsliv; tillgång.;

    Sammanfattning : Målet med studien är att undersöka hur svenska pensionärer beskriver sin tillgång till användning av digital teknik och digitala hälsotjänster i vardagslivet, samt påvisa skillnader i deras relation till de ovannämnda. Syftet med studien är att bidra med ökad kunskap kring svenska pensionärers möjlighet till användning av digital teknik och digitala hälsotjänster i vardagen, samt öka förståelsen för skillnaderna mellan deltagarnas tillgång till de ovanstående. LÄS MER