Sökning: "Jonathan Höglund"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Jonathan Höglund.

  1. 1. Sångtext, något att lägga på minnet? : En självstudie på utförande av minnestekniker

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Jonathan Höglund; [2023]
    Nyckelord :Memorization; song lyrics; sociocultural perspective; video observation; log record; memorering; sångtexter; sociokulturellt perspektiv; videodokumentation; loggbok;

    Sammanfattning : Detta är ett självständigt arbete som handlar om hur jag utforskar min egen övning där jag memorerar texter ur två olika sånger under två separata veckor. Arbetet genomförs ur ett sociokulturellt perspektiv och grundar sig i tidigare forskning och självständiga arbeten om minne och musicerande utantill. LÄS MER

  2. 2. Våld och Valsedlar : En kvantitativ studie om politiskt deltagande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Jonathan Höglund; [2022]
    Nyckelord :Valdeltagande; Våld; Storstäder;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Vinna utan att försvinna - En kvalitativ studie om atleters varumärkesassociationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Pihl; Jonathan Höglund; Emil Berentsen; [2022]
    Nyckelord :Athlete Branding; Atleter; Varumärke; Associationer; Varumärkeskrock; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Vinna utan att försvinna Seminariedatum: 2022-01-13 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Emil Berentsen, Filip Pihl, Jonathan Höglund Handledare: Veronika Tarnovskaya Fem nyckelord: Athlete Branding, Atleter, Varumärke, Associationer, Varumärkeskrock Forskningsfråga: Hur påverkas konsumenters associationer till en atlets varumärke av händelser som står i konflikt med atletens varumärkesimage? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur konsumenters associationer till en atlets varumärke påverkas av händelser som står i konflikt med atletens existerande varumärkesimage. Teoretisk referensram: Customer Based Brand Equity Model, Model of Athlete Brand Image, Varumärkesassociationer. LÄS MER

  4. 4. Hjälp, var tog kunskapen och kompetensen vägen? : En fallstudie av Svea Hovrätt och Uppsala Kommuns arbete med att kompetenssäkra verksamheten

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Jonathan Thersthol; Eskil Höglund; [2019]
    Nyckelord :Secure competence; Competence development actions; Share knowledge; Retain knowledge; Knowledge loss; Staff turnover.; Kompetenssäkra; Kompetensutveckling; Kunskapsdelning; Kunskapsbevarande; Kunskapsförlust; Personalomsättning.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att bidra till en djupare förståelse över hur organisationer arbetar med att kompetenssäkra verksamheten och hantera kunskapsförlust till följd av personalomsättning. Den här undersökningen utgörs av en fallstudie av Uppsala kommun och Svea Hovrätt och har en kvalitativ ansats. LÄS MER

  5. 5. Impact investments - Investing with a twofold incentive : A qualitative study of impact investors´ investment evaluation process

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Höglund; Jonathan Mellblom; [2019]
    Nyckelord :Impact investment; Impact investor; Social finance; Social entrepreneurship; Venture capital; Social venture capital; Impact measurements; Investment decision making;

    Sammanfattning : This study is within the field of impact investments. Impact investors relates to a twofold requirement of both financial return and positive impact from investments. LÄS MER