Sökning: "sociocultural perspective"

Visar resultat 1 - 5 av 516 uppsatser innehållade orden sociocultural perspective.

  1. 1. MOVING BETWEEN LEVELS OF ENGAGEMENT WITH INTERACTIVE DIGITAL EXHIBITS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Alena Seredko; [2020-03-24]
    Nyckelord :Engagement; Museum; Digital technology; Interactive exhibit; Contextual Model of Learning; Visitor Engagement Framework;

    Sammanfattning : Purpose: The overall purpose of the study is to explore how engagement with digital interactive exhibits can be evaluated in a museum rather than in a science centre setting and scrutinize factors that encourage or hinder visitors’ engagement. This is examined using a case study of the Human Nature exhibition displayed at the Museum of World Culture (Gothenburg, Sweden). LÄS MER

  2. 2. TEACHERS’ AND STUDENTS’ PERCEIVED POSSIBILITIES AND CHALLENGES AS STRUCTURING RESOURCES IN THE DIGITAL CLASSROOM

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Sofia Hedén; [2020-03-24]
    Nyckelord :Educational IT; Digital tools; Structuring resources; Possibilities; Challenges; Secondary school;

    Sammanfattning : Purpose: The overall purpose of this study is to explore possibilities and challenges in the digital classroom of a secondary school. More specifically the focus is on teachers’ and students’ perceived possibilities and challenges in classroom activities that are mediated by digital tools and what becomes significant structuring recourses in this interaction. LÄS MER

  3. 3. Vid behov och i mån av plats En studie av dokumentation av extra anpassningar

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Eva Andersson; Helen Pettersson; [2020-01-16]
    Nyckelord :Extra anpassningar; behovsbeskrivning; dokumentation; uppföljning; stödinsatser;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate documentation of extra adjustments1 and how the implemented strategies correspond with the curriculum. The study is based on the following enquiries;•To what extent do the extra adjustments plans represent identified studentconcerns?•What support is found in the extra adjustments plans and how is it related to theschool’s obligations in academic and behavioural interventions?•In what way do the schools describe the monitoring and assessment of theextra adjustments plans?Theory: The study draws on the sociocultural perspectives on learning and development with the zone of proximal development in focus. LÄS MER

  4. 4. Det är deras värld : En intervjustudie om digitala verktyg och lärande i ämnet idrott och hälsa på gymnasiet

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap; Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Alice Petersson; Isabella Wahlund Hansson; [2020]
    Nyckelord :Digital tools; learning process; learning; digitizing; physical education; teachers; sociocultural perspective; Digitala verktyg; lärandeprocess; lärande; digitalisering; idrott och hälsa; lärare; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Efter ett beslut från regeringen blir skolan allt mer digitaliserad. Digitala verktyg bör dock fylla en funktion för elevernas lärandeprocess. LÄS MER

  5. 5. Hem- och konsumentkunskap på grundsärskolan med inriktning ämnesområden och gymnasiesärskolans individuella program : pedagogers erfarenheter och uppfattningar

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Jessica Sjöström; [2020]
    Nyckelord :Bakning; grundsärskola; gymnasiesärskola; hem- och konsumentkunskap; matlagning; recept;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur sex pedagoger beskriver sina erfarenheter och uppfattningar om vad som kännetecknar hem- och konsumentkunskapsundervisningen på grundsärskolan med inriktning ämnesområden och gymnasiesärskolans individuella program. Studien tar sin utgångspunkt utifrån ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER