Sökning: "Time-Based"

Visar resultat 1 - 5 av 206 uppsatser innehållade ordet Time-Based.

  1. 1. Undersökning av metoder för automatiserad kontinuerlig datautvinning av IoT-data för att utvinna funktioner

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Erik Järte; [2024]
    Nyckelord :IoT; user data; machine learning; visualization; data analysis; IoT; användardata; maskininlärning; visualisering; dataanalys;

    Sammanfattning : Företaget Cake har idag inte en komplett bild över hur dess fordon används. Därför samlar företaget idag upp användardata i en förhoppning om att kunna analysera denna data för att få insikter över hur dess produkter används och vad de ska satsa på i framtiden. LÄS MER

  2. 2. Time-based Key for Coverless Audio Steganography: A Proposed Behavioral Method to Increase Capacity

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :John Alanko Öberg; Carl Svensson; [2023]
    Nyckelord :Coverless audio steganography; information hiding; covert communication; effective capacity; behavioral; Täcklös ljudsteganografi; informationsdöljning; hemlig kommunikation; effektiv kapacitet; beteendemässig;

    Sammanfattning : Background. Coverless steganography is a relatively unexplored area of steganography where the message is not embedded into a cover media. Instead the message is derived from one or several properties already existing in the carrier media. This renders steganalysis methods used for traditional steganography useless. LÄS MER

  3. 3. From Minutes to Millions: Explaining the Link Between Time Scarcity and the Addicts of Microtransactions : A Quantitative Study

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Sebastian Dietrichsteiner; Amir Hukic; [2023]
    Nyckelord :Randomized virtual cosmetics; Definite virtual cosmetics; Limited Time Scarcity; Purchase Intention; Theory of Planned Behaviour; Addictive Factors; Microtransactions; Gaming Industry; Gambling;

    Sammanfattning : Microtransactions is a relatively new concept within the gaming industry witha very large monetary value for businesses. Companies utilize persuasivedesign strategies such as time-based scarcity in order to incentivize players tospend money on microtransactions which in turn creates addiction towardsmicrotransactions. LÄS MER

  4. 4. Evaluating the user experience of a learning management system : – to improve usability

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Johanna Gerhardsen; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This master’s thesis evaluates the usability of an internal learning management system (LMS) in cooperation with the industrial organization Atlas Copco. As e-learning gains increasing prominence as a central tool for competence development within organizations, the seamless usability of LMSs plays a vital role in enhancing the employee experience. LÄS MER

  5. 5. Challenges in the Maintenance and Diagnostic Segment of Digital Asset Management in the Swedish Railway Industry

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Salam Adeeb; Marwan Ouali; [2023]
    Nyckelord :Railway Digital Asset Management; remote monitoring; condition-based maintenance; predictive maintenance; Digital tillgångsförvaltning; prediktivt underhåll; tillståndsbaserat underhåll; diagnostik;

    Sammanfattning : Just like the rest of society, the use of digital technology has throughout the years become a more crucial part for train companies to improve performance, meet customer demands, improve operation and maintenance processes to increase efficiency and reliability. These solutions have through time developed to become part of a cluster named Digital Asset Management (DAM). LÄS MER