Sökning: "Tung lastbil"
Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden Tung lastbil.
21. Drivetrain Modelling and Clutch Temperature Estimation in Heavy Duty Trucks
Master-uppsats, Linköpings universitet/Fordonssystem; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : An existing drivetrain model with clutch temperature dynamics has been used to simulate the behaviour of a heavy duty truck. During the implementation of the model in MATLAB/Simulink modularity and simplicity was greatly emphasized. LÄS MER
22. Återkoppling från yrkesföraren av tung lastbil - Hur vi kan förbättra utbildningen av yrkesförare och därmed också öka trafiksäkerheten
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : SammanfattningJag arbetar på gymnasieskolan, Fordonsprogrammet – Transportteknik där jag medverkar i utbildningen av elever till yrkesförare på tung lastbil och även buss. Min enkätundersökning är avgränsad till enbart lastbilschaufförer. LÄS MER
23. Att arbeta med Skolverkets och Transportstyrelsens mål : Gymnasieskolans Transportutbildning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : De elever som går på gymnasieskolans transportutbildning ska utbildas enligt Skolverkets gymnasiekurser för att nå Skolverkets kunskapskrav. För att erhålla körkort och yrkeskompetensbevis ska eleverna utbildas och nå målen enligt Transportstyrelsens (TS) kursplaner för aktuella körkortsbehörigheter samt yrkeskompetensbevis. LÄS MER
24. Signalvalidering i tungt motorfordon med Neuarala Nätverk
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Detta examensarbete har haft till syfte att ta fram nya metoder för automatiserad testning och validering av information som skickas över CAN (Controller-Area-Network) i en tung Lastbil. Signalinnehållet realiseras i flertalet komplexa och distribuerade system. LÄS MER
25. Robust Torque Control for Automated Gear Shifting in Heavy Duty Vehicles
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Tekniska högskolan; Institutionen för systemteknikSammanfattning : In an automated manual transmission it is desired to have zero torque in the transmission when disengaging a gear. This minimizes the oscillations in the driveline which increases the comfort and makes the speed synchronization easier. LÄS MER