Sökning: "Tv-spel semiotik"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Tv-spel semiotik.
1. Papers, please : Hur stävjas en humanitär moralisk utveckling i Papers, please?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Welcome to Arstotzka, in this game you play as a passport inspector at the border to the newly conquered land of Kolechia. The game Papers, please is named after the phrase your character says to everyone trying to get access to the country of Arstotzka. LÄS MER
2. Berätta utan att tala om : En semiotisk analys av environmental storytelling i tv-spelet INSIDE
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : INSIDE is a puzzle video game with no voices or text. INSIDE is a story about a boy’s journey into the unknown. During the entire story the player doesn’t hear one word of dialogue or reads a single written word of text. LÄS MER
3. Klassisk medieanalys - nytt medium : En semiotisk analys av fyra tv-spel
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : I ett försök av mig att ge spelmediet samma sorts behandling som många andra medier före det har jag valt ut fyra spel inom två olika genrer för en analys av deras handling, karaktärer, estetik och gameplay. Handlingen summeras enligt reglerna för narrativt berättande och en semiotisk infallsvinkel används sedan för att leta efter saker, tecken, som är värda att tas upp för analys i alla fyra kategorierna. LÄS MER