Sökning: "Yahoo"
Visar resultat 21 - 25 av 61 uppsatser innehållade ordet Yahoo.
21. Enabling Arbitrary Memory Constraint Standing Queries on Distributed Stream Processors using Approximate Algorithms
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Relational algebra and SQL have been a standard in declarative analytics for decades. Yet, at web-scale, even simple analytics queries can prove challenging within Distributed Stream Processing environments. Two examples of such queries are "count" and "count distinct". LÄS MER
22. A query method for search user interfaces focusing on user control: the benefits and limitations
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Search User Interfaces (SUIs) are the gateway between a user with a task to complete and the tremendous amount of data accessible on the web. Designing SUIs is therefore essential to ensure web accessibility, internet neutrality and to enable easy navigation online. LÄS MER
23. Modifiering av Fama och Frenchs trefaktorsmodell för att estimera avkastning för enskilda aktier - Ett verktyg som simplifierar urvalsprocessen vid aktieköp för småsparare
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : A major stream of capital from private investors is present on the Swedish stockmarket, eventhough the majority of private investors possess limited knowledge about the stockmarket. As a result from this, private investors are exposed to high risks compared to the expected return. LÄS MER
24. Quota based access-control for Hops : Improving cluster utilization with Hops-YARN
Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : YARN is the resource management framework for Hadoop, and is, in many senses, the modern operating system for the data center. YARN clusters are running at organizations such as Yahoo!, Spotify, and Twitter with clusters of up to 3500 nodes being reported in the literature. LÄS MER
25. Don't be evil : En studie av Googles varumärkesstrategi och användaruppfattningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Företaget Google är i dag ett av världens mest kända varumärke och deras sökmotor står för 70 % av internetsökningarna i USA och 90 % i Europa. De har lyckats få en dominans på sökmotorsmarknaden framför sina konkurrenter som Yahoo, Ask och Bing. LÄS MER