Sökning: "affective influence"

Visar resultat 1 - 5 av 92 uppsatser innehållade orden affective influence.

  1. 1. Men detta är vanligt, nästan alla mina kollegor har blivit hotade. : En kvalitativ studie om sex socialsekreterares upplevelser av klientutövat hot och våld.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Gentiana Bytyqi; Heaven Welday Ghedona; Iman Adem; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate social workers' experiences of threats and violence from clients, the strategies they use to handle these situations and the impact on social workers in their professional practice. The empirical data were collected through a qualitative method involving semi-structured interviews with six social workers from various municipal departments in Sweden. LÄS MER

  2. 2. Unravelling the Motivations and Patterns of Newsletter Readers in Metropolitan Europe

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Andrea Enrici; Sean Boyle; [2023]
    Nyckelord :newsletter; news; digital journalism; uses and gratification theory;

    Sammanfattning : The rise of email newsletters as a popular means of engaging audiences has transformed the landscape of journalism and news dissemination. Marketers and news organisations alike have recognised the potential of newsletters as an effective way to reach and engage with their audiences. LÄS MER

  3. 3. STRONG EMOTIONS, A WEAKNESS OR STRENGTH?

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Benjamin Sjögren; Kenny Olausson; [2023]
    Nyckelord :affect; anger; emotions; strength; hand dynamometer;

    Sammanfattning : This experimental study investigated whether affective states influence physical strength. A sample of 32 university students participated in two interventions and one control condition. The interventions were a time-constrained puzzle and a guided, anger focused visualisation. LÄS MER

  4. 4. Delade upplevelser och förändrade smaker : En kvantitativ studie om hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters attityder till restauranger

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Malin Augustsson; Isabelle Hedberg; [2023]
    Nyckelord :User-Generated content; Brand attitude; Attitude components; Restaurant; Purchase intention; Användargenererat innehåll; Varumärkesattityd; Attitydkomponenter; Restaurang; Köpintention;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: I vilken grad påverkar användargenererat innehåll konsumenters tre dimensioner av attityder till företag i restaurangbranschen? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder till företag inom restaurangbranschen. Resultatet av att analysera de tre dimensionerna av attityder; kognition, affektion och konation kan hjälpa företag att förstå i hur stor grad användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder. LÄS MER

  5. 5. Analyzing the Effects of Brand Activism on Consumer Loyalty: Macro and Micro Perspective

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Nina Roques; [2023]
    Nyckelord :Brand activism; consumer perception; consumer behavior; consumer loyalty; communication; Russia-Ukraine conflict;

    Sammanfattning : This study seeks to investigate, from both macro and micro perspectives, the effect of brand activism on consumer loyalty.  The macro perspective examines the general relationship between brand activism and consumer loyalty, whereas the micro perspective examines the specific context of companies' withdrawal from Russia as a form of brand activism. LÄS MER