Sökning: "analys av recensioner"

Visar resultat 16 - 20 av 38 uppsatser innehållade orden analys av recensioner.

  1. 16. Analysis of Short Text Classification strategies using Out of-domain Vocabularies

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Diego Roa; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Short text classification has become an important task for the Natural Language Processing (NLP) community due to the rapidly growing amount of tweets, search queries, short reviews and descriptions in different contexts such as e-commerce, social media and internal Enterprise Resource Planning (ERP) systems. The brevity and sparsity of such text data represent challenges to build accurate classification models. LÄS MER

  2. 17. Ljuddesignens påverkan på spelarupplevelse : En utforskande analys av ljuddesigners arbetsmetoder och den resulterande ljudbildens effekter på spelupplevelse

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för elektronikkonstruktion

    Författare :Olof Pettersson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studies syfte var att undersöka sambandet mellan spelljuddesigners arbetsmetoder, målsättningar och tankegångar under produktionstiden och hur ljudbilden i det slutgiltiga spelet upplevs av såväl publik som speljournalister. En enkät med frågor om ljudet i utvalda spel skickades ut och tog emot över hundra svarande och recensioner samlades i och sammanställdes för att få en bild över vad allmänheten ansåg om spelens ljud. LÄS MER

  3. 18. Konsumenternas köpprocess : En kvalitativstudie om konsumenters informationssökning och köpprocess av hemelektronikprodukter.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Jana Lesik; Desirée Strandberg; [2018]
    Nyckelord :Consumer buying process; Information process; Home Electronics Products; 4P; Product; price; place and promotion; Köpprocess; Informationsprocess; Hemelektronikprodukter; produkt; pris; plats och påverkan.;

    Sammanfattning : Den ökade användningen av internet bland befolkningen har gjort att konsumenterna idag har lättare att införskaffa information om företag, produkter och tjänster samt göra prisjämförelser. På så vis besitter konsumenterna mer kunskaper om produkternas egenskaper. LÄS MER

  4. 19. Buzz on socials : Hur företag genererar word of mouth på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :William Lundgren; [2017]
    Nyckelord :EWOM; word of mouth; interpersonal communication; collectivism; egoism; altruism; knowledge self-efficacy; eWOM kvantitet; sociala bevis;

    Sammanfattning : p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0. LÄS MER

  5. 20. Consumer ratings-reviews and its impact on consumer purchasing behavior

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Ayesha Ahsan; [2017]
    Nyckelord :Consumer; Reviews and Ratings; Storytelling; Consumer Purchasing Behavior; Product Sales; Online Shops; Ecommerce; Consumer Trust; Kundrecensioner; kundernas köpbeteende; Storytelling; Digital Marknadsföring;

    Sammanfattning : Storytelling is one of the most creative, powerful and effective tools of modern marketing strategies and communication. Due to the expansion of social media, storytelling has become a popular marketing and sales tool that may affect consumer behavior. LÄS MER