Sökning: "analys av recensioner"

Visar resultat 21 - 25 av 38 uppsatser innehållade orden analys av recensioner.

  1. 21. Ett universum av tecken : En analys av intertextuella relationer i femton svenska recensioner av Michel Houellebecqs "Underkastelse"

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Erik Larsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 22. Vad sägs i den digitala världen? : En studie om eWOMs påverkan inom restaurangbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sandra Duong; Josefine Andersson; [2016]
    Nyckelord :eWOM; recensioner; ratings; restauranger; digital marknadsföring; tjänstemarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur restauranger påverkades av recensioner och ratings gjorda av konsumenter online. De valda recensionssidorna var Tripadvisor och Yelp, samt Facebook som ett socialt nätverk. LÄS MER

  3. 23. App till granskning! : En diskursanalys av recensioner gjorda på utbildningsappar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Marie Cristvall Oscarson; Fanny Morén; [2016]
    Nyckelord :Utbildningsappar; läs- och skrivinlärning; diskursanalys; skriftspråksdiskurser; webbrecensioner; iPad;

    Sammanfattning : Digitala läromedel ökar allt mer i skolundervisningen vilket ställer nya krav på lärare. Att kunna välja bland digitala läromedel kräver en medvetenhet om vad tanken är att eleverna ska lära sig. Detta är en kunskap vi själva känner att vi inte fått möjlighet att utveckla under vår tid på lärarutbildningen. LÄS MER

  4. 24. Ris och ros - En analys av faktorer bakom betygsättnigen i 1200 hotellrecensioner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Saga Hallström; Bim Palmqvist; [2015]
    Nyckelord :Betygsättning; Erfarenhetsvaror; Hotellrecensioner; Förväntad nyttoteori; Beteendeekonomi; Business and Economics;

    Sammanfattning : När världen blir mer digitaliserad och våra konsumtionsbeslut baseras på andras recensioner är det intressant att studera vilka faktorer som påverkar vår uppfattade tillfredsställelse. 1200 hotellrecensioner analyseras för att sätta fingret på vilka faktorer som kan vara avgörande när individer ger avvikande positiva eller negativa betyg. LÄS MER

  5. 25. Collaborative Consumption och nutida resebeteenden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Maja Andersson; Sophia Bengtsson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med studien är att med hjälp av intervjuer och enkäter se vilka samband det finns mellan Collaborative Consumption och det nutida resebeteendet hos Couchsurfings och BlaBlaCars användare. Studien utgår ifrån en deduktiv ansats där teori har prövats på insamlad empiri. LÄS MER