Sökning: "direkt och indirekt kommunikation media"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden direkt och indirekt kommunikation media.

  1. 1. ”Du ser ju och hör mer när du är på kontoret” : En kvalitativ studie om medarbetares kommunikativa synlighet på den hybrida arbetsplatsen

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Jenny Johansson; Amanda Ohlsson; [2022]
    Nyckelord :Employee communication; Communication visibility; Impression management; Hybrid workplace; Face time; Medarbetarkommunikation; Kommunikativ synlighet; Impression management; Hybridarbete; Face time;

    Sammanfattning : In the wake of the COVID-19 pandemic and working from home conditions, hybrid work is becoming an increasingly common practice among companies. However, the mix of employees working from home and from the office creates a new environment for communication between employees and supervisors. LÄS MER

  2. 2. Professionella idrottares kommunikation via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Måns Sunesson; [2017]
    Nyckelord :Personal brand image; Communication; Market communication; Customer survey; Professional athlete; Sports; Social media; Personlig varumärkesimage; Kommunikation; Marknadskommunikation; Kundundersökning; Sociala medier; Professionella idrottare; Idrott;

    Sammanfattning : De flesta professionella idrottare har förstått hur viktigt sociala medier har blivit för att bygga en stark image för sitt personliga varumärke. Få vet dock hur de ska gå till väga för att lyckas med detta. LÄS MER

  3. 3. VI GILLAR’T : En studie om hur skandinaviska textil- och modeföretag kommunicerar via Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Författare till examensarbetet KLEIST; MADELEINE LANDH; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; mobil social media; relationsmarknadsföring; Marknadsföring; Instagram; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Fenomenet sociala medier tar i och med det ökande internetanvändandet allt större plats i vår vardag. Behovet av att kommunicera och uttrycka sina åsikter online har lett till att användandet av sociala medier ökat lavinartat världen över – något som skapar stora fördelar för företag när det kommer till att marknadsföra sig på effektiva sätt. LÄS MER

  4. 4. Bloggen som politiskt verktyg : En studie om hur politiker i Kungsbacka kommun ser på bloggen som kommunikationskanal

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Sigrid Malmgren; Aline Lessner; [2011]
    Nyckelord :political science; social media; professionalization; personalization; sociala medier; blogg; politisk kommunikation; professionalisering; kvalitativ intervju; innehållsanalys; dagordningsteorin; kommunikation; medialisering; personifiering; kungsbacka kommun.;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen är en studie om hur politiker ser på bloggen som ett politiskt verktyg. I dagens samhälle har tekniken öppnat upp för nya kommunikationskanaler och internet har blivit en plattform för interaktion. LÄS MER

  5. 5. Blogger Communications - Att skapa produktpublicitet via bloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vincent Myers; Robin Falkowski Marciniak; Björn Persson; Marcus Ottosson; [2011]
    Nyckelord :Blogg; Public Relations; Kommunikationsprocessen; Media Relationer; Fyra modeller av PR; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Blogger Communications, Att skapa Produktpublicitet via Bloggar Seminariedatum: 2011-05-31 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Robin Falkowski, Vincent Myers, Marcus Ottosson, Björn Persson Handledare: Professor Magnus Lagnevik Fem nyckelord: Blogg, Public Relations, Kommunikationsprocessen, Media Relationer, Fyra modeller av PR Syfte: Att öka förståelsen för hur företag kommunicerar med bloggare i syfte att skapa produktpublicitet , samt bloggarens benägenhet att samarbeta. Metod: Uppsatsen utgår från en induktiv ansats med kvalitativ undersökningsdesign. LÄS MER