Sökning: "direkt och indirekt kommunikation media"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden direkt och indirekt kommunikation media.
1. ”Du ser ju och hör mer när du är på kontoret” : En kvalitativ studie om medarbetares kommunikativa synlighet på den hybrida arbetsplatsen
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In the wake of the COVID-19 pandemic and working from home conditions, hybrid work is becoming an increasingly common practice among companies. However, the mix of employees working from home and from the office creates a new environment for communication between employees and supervisors. LÄS MER
2. Professionella idrottares kommunikation via sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : De flesta professionella idrottare har förstått hur viktigt sociala medier har blivit för att bygga en stark image för sitt personliga varumärke. Få vet dock hur de ska gå till väga för att lyckas med detta. LÄS MER
3. VI GILLAR’T : En studie om hur skandinaviska textil- och modeföretag kommunicerar via Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Fenomenet sociala medier tar i och med det ökande internetanvändandet allt större plats i vår vardag. Behovet av att kommunicera och uttrycka sina åsikter online har lett till att användandet av sociala medier ökat lavinartat världen över – något som skapar stora fördelar för företag när det kommer till att marknadsföra sig på effektiva sätt. LÄS MER
4. Bloggen som politiskt verktyg : En studie om hur politiker i Kungsbacka kommun ser på bloggen som kommunikationskanal
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Den här uppsatsen är en studie om hur politiker ser på bloggen som ett politiskt verktyg. I dagens samhälle har tekniken öppnat upp för nya kommunikationskanaler och internet har blivit en plattform för interaktion. LÄS MER
5. Blogger Communications - Att skapa produktpublicitet via bloggar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Blogger Communications, Att skapa Produktpublicitet via Bloggar Seminariedatum: 2011-05-31 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Robin Falkowski, Vincent Myers, Marcus Ottosson, Björn Persson Handledare: Professor Magnus Lagnevik Fem nyckelord: Blogg, Public Relations, Kommunikationsprocessen, Media Relationer, Fyra modeller av PR Syfte: Att öka förståelsen för hur företag kommunicerar med bloggare i syfte att skapa produktpublicitet , samt bloggarens benägenhet att samarbeta. Metod: Uppsatsen utgår från en induktiv ansats med kvalitativ undersökningsdesign. LÄS MER