Sökning: "Medarbetarkommunikation"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Medarbetarkommunikation.

  1. 1. ”Du ser ju och hör mer när du är på kontoret” : En kvalitativ studie om medarbetares kommunikativa synlighet på den hybrida arbetsplatsen

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Jenny Johansson; Amanda Ohlsson; [2022]
    Nyckelord :Employee communication; Communication visibility; Impression management; Hybrid workplace; Face time; Medarbetarkommunikation; Kommunikativ synlighet; Impression management; Hybridarbete; Face time;

    Sammanfattning : In the wake of the COVID-19 pandemic and working from home conditions, hybrid work is becoming an increasingly common practice among companies. However, the mix of employees working from home and from the office creates a new environment for communication between employees and supervisors. LÄS MER

  2. 2. Formulering och formatering : om medarbetarkommunikation på digitala plattformar och generation Y:s intåg på arbetsmarknaden

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Kristina Andrén; Andree Forsberg; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De kommunikationsförändringar som kommit med den tekniska utvecklingen har för organisationer inneburit en ökad komplexitet och decentralisering som ställer högre krav på den enskilde medarbetaren. Det har även förändrat hur medarbetarna tar till sig, förmedlar och bearbetar den information som ges. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesvänner och relationsreklam - En kvantitativ studie av medarbetarkommunikation på Facebook

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Madeleine Johansson; Eva Skoghagen; [2012]
    Nyckelord :Employee; Communication; Social Media Marketing; eWOM; Level of involvement;

    Sammanfattning : Marketers of today are confronted by the fact that it is increasingly difficult to gain the customer's attention, as they first have to break through the ad clutter. In a landscape where the general attitude towards advertising is negative, one way to successfully deliver the message to the customer involves communicating through personal impact. LÄS MER

  4. 4. Ett svalt intresse för kommunikation i en brännhet organisation - en analys av den interna förändringskommunikationen vid bildandet av Räddningstjänsten Syd

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Camilla Bondesson; Marianne Östlihn; [2008]
    Nyckelord :Organisationsförändring; Internkommunikation Organisationsstruktur; Företagsledning; Arbetsledning; Medarbetarkommunikation; Attityder på arbetsplats; Arbetsmotivation; Dialog arbetsledning och arbetstagare; Informationsbehov; Räddningstjänsten Syd; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen analyserar behovet av intern förändringskommunikation mellan ledning och medarbetare vid bildandet av kommunalförbundet Räddningstjänsten Syd. Vidare studeras också uppkomsten av brister i den interna kommunikationen och hur detta kan ligga till grund för medarbetarnas negativa attityd till förändringsarbetet. LÄS MER