Sökning: "turismmarknaden"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet turismmarknaden.

  1. 1. Att skapa uppmärksamhet på turismmarknaden : En studie om Trosa Rederi AB:s kommunikationskanaler

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Lina Wahlen Lindqvist; Malin Hällblad; Anna Andersson; [2012]
    Nyckelord :Kommunikationskanaler; uppmärksamhet; kostnadseffektivitet; turism; påverkan;

    Sammanfattning : Sammanfattning - Att skapa uppmärksamhet på turismmarknaden – En studie om Trosa Rederi:s kommunikationskanaler   Datum: 30 maj, 2012   Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, HST, Mälardalens Högskola   Författare: Anna Andersson, Malin Hällblad och  Lina Wahlén Lindqvist 28 november 1989, 2  september 1990, 21 februari 1988   Handledare: Finn Wiedersheim-Paul   Nyckelord: Kommunikationskanaler, uppmärksamhet, kostnadseffektivitet, turism, påverkan.   Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Trosa Rederi, genom kommunikationskanaler, kan skapa uppmärksamhet kring sitt varumärke hos sin målgrupp. LÄS MER

  2. 2. Vinturism i Sverige : Hinder och möjligheter för svenska vinodlare

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Karin Malm; [2011]
    Nyckelord :vinturism; alkohollagen; gårdsförsäljning; folkhälsa; vinodling;

    Sammanfattning : Den svenska alkoholpolitiken bygger på bevarandet av folkhälsan i landet. En konsekvens av den politiken är inrättningen av Systembolaget som har detaljhandelsmonopol på alkoholhaltiga drycker. LÄS MER

  3. 3. Att samarbeta i nätverk : En studie om marknadsföring inom turismnäringen

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Sofia Hägglund; Anna Pedersén; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; nätverk; samarbete; turism; Kristinehamn;

    Sammanfattning : Turismmarknaden är en mycket heterogen marknad, men präglas främst av mindre företag. Företagen kan därför ha svårt att nå ut med marknadsföringen på grund av bland annat begränsade resurser. LÄS MER