Sökning: "turismmarknaden"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet turismmarknaden.
1. Att skapa uppmärksamhet på turismmarknaden : En studie om Trosa Rederi AB:s kommunikationskanaler
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Sammanfattning - Att skapa uppmärksamhet på turismmarknaden – En studie om Trosa Rederi:s kommunikationskanaler Datum: 30 maj, 2012 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, HST, Mälardalens Högskola Författare: Anna Andersson, Malin Hällblad och Lina Wahlén Lindqvist 28 november 1989, 2 september 1990, 21 februari 1988 Handledare: Finn Wiedersheim-Paul Nyckelord: Kommunikationskanaler, uppmärksamhet, kostnadseffektivitet, turism, påverkan. Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Trosa Rederi, genom kommunikationskanaler, kan skapa uppmärksamhet kring sitt varumärke hos sin målgrupp. LÄS MER
2. Vinturism i Sverige : Hinder och möjligheter för svenska vinodlare
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Den svenska alkoholpolitiken bygger på bevarandet av folkhälsan i landet. En konsekvens av den politiken är inrättningen av Systembolaget som har detaljhandelsmonopol på alkoholhaltiga drycker. LÄS MER
3. Att samarbeta i nätverk : En studie om marknadsföring inom turismnäringen
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Turismmarknaden är en mycket heterogen marknad, men präglas främst av mindre företag. Företagen kan därför ha svårt att nå ut med marknadsföringen på grund av bland annat begränsade resurser. LÄS MER