Sökning: "Kundanalys"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet Kundanalys.

  1. 1. Maskininlärning inom kundanalys : Prediktion av kundbeteende inom energibranchen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknik

    Författare :André Lerdell; Simon Shadman; [2019]
    Nyckelord :maskininlärning; klassificering; churn;

    Sammanfattning : This thesis considers the problem of churn within the electricity distribution sector. More specifically, this study evaluates how supervised machine learning can be used by a Swedish electricity distributor in order to identify customer churn. LÄS MER

  2. 2. An analysis of customer retention using data mining

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Moa Bäck Eneroth; [2018]
    Nyckelord :Customer analysis; customer retention; data mining; machine learning; logistic regression.; Kundanalys; kundlojalitet; data mining; maskininlärning; logistisk regression.;

    Sammanfattning : This thesis aimed to answer the question whether the use of third-party applications, in addition to the original product, have an impact on customer retention at a digital rights management company. The research originated in the null hypothesis that there is no relationship between the dependent variable customer retention and the independent variable usage of third-party applications. LÄS MER

  3. 3. Programmering i Excel : framtagning av analysverktyg för kundbearbetning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Matilda Jeppsson; Emma Dufbäck; Katarina Wright; Ottilia Werkmäster; Lisa Tejde; [2017]
    Nyckelord :Excel; återvinning; VBE; VBA; programmering; hållbarhet;

    Sammanfattning : Triple Bottom Line är ett brett begrepp som definierar hållbar utveckling, och är ett ramverk som företag kan arbeta utifrån i sitt hållbarhetsarbete. Enligt Triple Bottom Line finns det tre aspekter av hållbarhet: ekonomisk, ekologisk och social. LÄS MER

  4. 4. Individanpassad Marknadsföring -Uppskattat eller ett hot mot konsumenters integritet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hallner; Sofie Berggren; Yasmine Ströberg; [2016]
    Nyckelord :Facebook; integritet; köpbeteende; Individanpassad marknadsföring: CRM; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Personalized Marketing- do consumers appreciate it or is it a threat against integrity? Seminar date: 2016-01-15 Course: FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points (UPS) Authors: Sofie Berggren, Anna Hallner & Yasmine Ströberg Advisor: Magnus Lagnevik Key words: Personalized marketing, CRM, buying behavior, integrity, Facebook Purpose: The purpose of this paper is to investigate how consumers perceive personalized marketing on Facebook and how it affects their buying behavior online. The thesis focuses on consumer’s attitudes, preferences and behavior while being exposed to this kind of advertising. LÄS MER

  5. 5. Moisture and dust in lighting equipment : an investigation of customer perception and technical solutions

    Master-uppsats, Maskinkonstruktion; Tekniska högskolan; Kvalitetsteknik

    Författare :Joel Nilson; David Runosson; [2013]
    Nyckelord :lighting; moisture; dust; boiling point; eoml; membrane; fogging; dehumidify; dehumidifier; humid; Scania; fukt; damm; belysning; avfuktningsanordning; strålkastare; eoml; membran; avfuktning; imma; Scania;

    Sammanfattning : Purpose To investigate the possibility to reduce the number of failures caused by moisture and dust ingress in lighting equipment by looking towards customer acceptance and warranty claims, and then translate the result to technical attributes. Methodology The methodology is set up to be a part of a Design for Six Sigma project including the steps up to Concept development and business/customer approval. LÄS MER