Sökning: "animation follow"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden animation follow.

  1. 1. INTEGRATING STOP-MOTION ANIMATION INTO CHILDREN'S MATHEMATICS EDUCATION

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Yufei Tang; [2023]
    Nyckelord :Stop-motion animation; Children s Maths Learning; Learning Interests;

    Sammanfattning : Learning interest is a key determinant of children's motivation in mathematics. The main theme of this paper is to study the integration of stop-motion animation into children's daily mathematics learning, and to further develop the stop-motion animation format into a stop-motion game with interaction as a way to stimulate children's interest in mathematics in a non-traditional educational way. LÄS MER

  2. 2. Acca : En 3D-animerad kortfilm om klimatkrisen.

    Kandidat-uppsats, Konstfack/Grafisk design & illustration

    Författare :Erik Torefeldt; [2023]
    Nyckelord :Animation; Film; Blender; Naturen; Klimatkrisen; Klimatet; 3D; Animation; Film; Movie; Nature; Climate crisis; 3D;

    Sammanfattning : Mitt projekt är en animerad kortfilm där vi får följa ekollonet Acca och hennes dagliga rutiner. Vi ser henne gå från ung till gammal och hur förutsättningarna runt henne förändras. LÄS MER

  3. 3. Comparison of Two Different Methods of Generating Physics-Based Character Animation using Reinforcement Learning

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Daniel Lagula; Filip Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Ragdoll; Animation; Behaviour; Balance; Artificial Intelligence;

    Sammanfattning : In the area of Physics-Based Animation using Reinforcement Learning (RL), multiple games and virtual simulations have had it as an objective throughout the years because of the added realism it brings to motions of characters. It also brings a realistic and practical interaction between the characters and their environment. LÄS MER

  4. 4. Physically-Based Animation Follow : A Comparison of Player Experiences

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Henrik Lennartsson; Lina Wijkander; [2019]
    Nyckelord :Animation; procedural; physics-based; animation follow;

    Sammanfattning : Animations in the game industry are considered a bottleneck today, and a way to speed up the development in this area is by letting the computer procedurally generate the animations. This research has explored blending physics with keyframed animations in games, to create interactive and responsive characters, and to find out how these animations are perceived by players. LÄS MER

  5. 5. Brainball, visualisering av hjärnaktiviteten

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Markus Pettersson; [2018]
    Nyckelord :brainball; hjärnaktivitet; avslappning;

    Sammanfattning : Hos Medicinsk Teknik, Forskning och Utveckling på Norrlands Universitetssjukhus finns ett befintligt brainball-bord som de vill använda i samband med mässor och demonstrationer. Som komplement till det fysiska bordet vill de visa en grafisk representation av de hjärnvågor som används i spelet för att spelare och eventuell publik lättare ska förstå vad som händer. LÄS MER