Sökning: "arbeta med projekt i förskolan"

Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade orden arbeta med projekt i förskolan.

  1. 16. Förskolepersonalens perspektiv på kemikalier i leksaker och arbetet med giftfria förskolor

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för hälsa

    Författare :Matilda Larsson; Moa Klemedtsson; [2014]
    Nyckelord :Giftfri förskola; Förskolepersonal; Implementering; Kemikalier; Leksaker;

    Sammanfattning : Barn utsätts för stora mängder kemikalier i sin vardagsmiljö samtidigt som kunskapen hur dessa ämnen påverkar barnen är begränsad. Halmstad kommun kommer under hösten 2014 genomföra ett projekt med giftfria förskolor. LÄS MER

  2. 17. Krummeltåget : ett designprojekt om hur man kan arbeta praktiskt med genus i förskolan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för bygg- energi- och miljöteknik

    Författare :Evelina Östberg; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Redan i förskoleåldern lär sig barn att anpassa sitt beteende till de könsroller som de blivit tilldelade av samhället. Enligt Anette Hellman (Kan Batman vara rosa? Förhandlingar om pojkighet och normalitet på en förskola, 2010) finns det tydligt mönster för hur barn agerar och förväntas agera. LÄS MER

  3. 18. Högläsning på förskolan : Förskollärares tankar kring vad högläsningen har för inverkan på barnens utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Emelie Harnerud; [2014]
    Nyckelord :lässtund; språkutveckling; social och emotionell utveckling; pedagog; förskola;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka vad förskollärare anser att högläsningen har för inverkan på barnens utveckling. Men även att få en inblick i hur förskollärarna tänker kring hur de kan främja barnens intresse för böcker och läsning. LÄS MER

  4. 19. Förskollärares beskrivningar av att arbeta med teknik : Hur synliggörs och väcks barnens nyfikenhet av teknik?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Helena Gustavsson; Carin Åhrberg; [2013]
    Nyckelord :teknik; förskollärare; nyfikenhet; medvetenhet; synliggörande; läroplan;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att bidra med kunskap om hur förskollärare upplever att de kommunicerar och arbetar med teknik i verksamheten med barnen samt att skildra hur förskollärare anser att deras kompetens är i förhållandet till läroplanens uppdrag räcker till för att stimulera barnens nyfikenhet och intresse samt möjlighet till utforskande av enkel teknik i vardagen. Genom att använda oss av en kvalitativ metod fick vi ta del av respondenternas beskrivningar uttryckta med deras egna ord. LÄS MER

  5. 20. Att arbeta estetisk och multimodalt med barn med flerfunktionsnedsättningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Emma Larsson; [2013]
    Nyckelord :Estetik; Multimodalitet; Process;

    Sammanfattning : Under våren 2013 har jag genomfört ett estetiskt och multimodalt projekt tillsammans med pedagoger och barn på en specialförskola för barn med flerfunktionsnedsättningar. I läroplanen för förskolan står det att alla barn skall få hjälp att känna tilltro till sin egen förmåga att tänka själva, handla, röra sig och lära sig dvs. LÄS MER