Sökning: "artificiell intelligens företag"
Visar resultat 11 - 15 av 148 uppsatser innehållade orden artificiell intelligens företag.
11. Artificiell Intelligens i redovisningsprocessen : En kvalitativ studie av svenska medelstora företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Vi befinner oss i nya tider där mycket grundas på teknologisk innovation. Organisationer har sedan långt tillbaka siktat mot att tilldela fler uppgifter till maskiner för att minska kostnader och förbättra effektiviteten. LÄS MER
12. Cyber Security Risks and Opportunities of Artificial Intelligence: A Qualitative Study : How AI would form the future of cyber security
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Cybercriminals' digital threats to security are increasing, and organisations seek smarter solutions to combat them. Many organisations are using artificial intelligence (AI) to protect their assets. LÄS MER
13. Convolutional Neural Network (CNN) för klassificering av ritningar i dokument
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This bachelor’s thesis was implemented with the purpose of investigating the development and implementation of a classification model for identifying drawings in PDF files. The thesis has been conducted at Tendium AB, a company that aims to simplify public procurement using artificial intelligence. LÄS MER
14. Artificiell intelligens och anställdas åsikter om teknologin i ekonomisystem : En kvalitativ studie om förtroende, behov och kunskap
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) är ett omtalat fenomen i media där tidigare studier främst fokuserat på teknologins möjligheter. Tidigare studier är huvudsakligen gjorda om tekniken och inte hur människor uppfattar den, trots att tidigare forskning också visar att de mänskliga perspektiven kan vara väsentliga för lyckade implementationer. LÄS MER
15. Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar : En kvalitativ undersökning om den AI-baserade teknikens potential och begränsningar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Titel: Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar. Problem: Det har blivit en utmaning för marknadsförare att fånga konsumenternas uppmärksamhet i det snabbt föränderliga tekniklandskapet. LÄS MER