Sökning: "assistance assessments"
Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden assistance assessments.
1. Skälig levnadsnivå för äldre personer : En kvantitativ studie med fokus på likheter och skillnader vid biståndsbedömning i Mellansverige
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : Att det i lagstiftningen inte finns en tydlig definition av vad skälig levnadsnivå är, medför bland annat en risk att behov av stöd för äldre bedöms på olika grunder. Syftet med studien är att undersöka biståndsbedömningar kring äldre i olika kommuner i Mellansverige för att se om det finns likheter och skillnader. LÄS MER
2. A Tale of Two Texts, a Robot, and Authorship : A Comparison Between a Human-Written and a ChatGPT-Generated Text
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This research paper analyzes the impact of AI-generated text on academic writing, specifically on authorship and voice. OpenAI's ChatGPT, a large language model, is used as a representative case study. The rise of AI in education has sparked debates regarding its advantages and disadvantages. LÄS MER
3. Product Solutions for Occupational Health and Safety Risks – A Digital Tool
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Today, there are clearly defined directives and laws that regulate the work environment in Sweden, but despite this, there are still deficiencies in the work environment for companies. Physical work has a particularly high risk of developing occupational injuries, with heavy lifting being one of the contributing factors. LÄS MER
4. ChatGPT in English Class : Perspectives of students and teachers from Swedish Upper Secondary schools
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : Studien utforskade användningen av den Artificiell Intelligens chatbot, ChatGPT, i undervisningen av engelska (ELT) och hur elever och lärare på svenska gymnasieskolor uppfattade användningen av ChatGPT i engelskundervisningen. Studien har samlat båda kvantitativa data från 63 gymnasieelever genom en online-enkät och kvalitativa data från intervjuer med två engelsklärare på gymnasienivå. LÄS MER
5. Improving Discoverability of New Functionality : Evaluating User Onboarding Elements and Embedded User Assistance for Highlighting New Features in a PACS
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The aim of this study was to explore if users of a Picture Archiving and Communication System (PACS) could benefit from User Onboarding elements and Embedded User Assistance (EUA) to discover and learn about new functionality within the system. Five sub-questions, related to perceived intrusiveness, intuitiveness, helpfulness and persuasion, as well as the need to guide users to nested functionality, were explored as well to help answer the research question. LÄS MER