Sökning: "att utveckla förskoleklass"
Visar resultat 11 - 15 av 224 uppsatser innehållade orden att utveckla förskoleklass.
11. Matematikens tal : En kvalitativ intervjustudie om lärarens metoder för att främja elevers muntliga kommunikation i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap kring hur lärare beskriver hur de arbetar med muntlig kommunikation i matematikundervisningen. Vidare består syftet också i att belysa hur lärare upplever att den muntliga kommunikationsförmågan påverkar elevernas lärande i matematikundervisningen. LÄS MER
12. Synsätt på skrivande : En undersökning av skrivuppgifter i läromedel för förskoleklass och årskurs 1–3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Sofia Elgström och Josefine Eriksson (2023). Synsätt på skrivande: En undersökning av skrivuppgifter i läromedel för förskoleklass och årskurs 1–3. Svenska, självständigt arbete i svenska, grundnivå 15 högskolepoäng, inriktning F–3, hösttermin 2023. Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap. LÄS MER
13. Lärares syn på hur en god läsundervisning etableras. : En kvalitativ studie om lärares kunskap & metoder för att lära barn i förskoleklass och årskurs 1 att läsa.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Att lära sig läsa är en väsentlig del i dagens skola och samhälle. Därför läggs mycket fokus på just läsundervisning i de tidiga åren. Lärares kunskap och didaktik har stor betydelse för att främja elevernas läsinlärning. LÄS MER
14. Läsundervisning för de yngre eleverna : Lärares resonemang om läsundervisning i förskoleklass och årskurs ett
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Det här är ett examensarbete som handlar om olika lärares resonemang om läsundervisning i förskoleklass och i årskurs ett. Sju legitimerade grundskollärare intervjuas om hur de tidigare undervisat i eller hur de undervisar i läsning och hur de motiverade sitt val av en läsmetod eller flera läsmetoder i undervisningen. LÄS MER
15. Läromedelsanalys gällande kritiska aspekter i taluppfattningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka om läromedel i matematik, för förskoleklass, ger eleverna möjlighet att utveckla kunskaper inom taluppfattning. Detta genom att titta på de kritiska aspekterna genom representationsformer och variationsmönster. Två läromedel används i analysen som riktar sig till förskoleklass. LÄS MER