Sökning: "attitydanalys"

Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade ordet attitydanalys.

  1. 11. Analysing Social Media Marketing on Twitter using Sentiment Analysis

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Max Mattila; Hassan Salman; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Social media is an increasingly important marketing platform in today’s society, and many businesses use them in one way or another in their advertising. This report aimed to determine the effect of different factors on the sentiment in the response to a tweet posted on Twitter for advertising purposes by companies in the fast food sector in North America. LÄS MER

  2. 12. Sentiment Analysis on Stack Overflow with Respect to Document Type and Programming Language

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Li Ling; Simon Larsén; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The sentiment expressed in software engineering (SE) texts has been shown to affect both the productivity and the quality of collaborative work. This is one reason for why sentiment analysis on SE texts has gained attention in research in recent yerars. A large and open resource of SE texts is Stack Overflow (SO). LÄS MER

  3. 13. Attitydanalys av svenska produktomdömen – behövs språkspecifika verktyg?

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistik

    Författare :Oliver Glant; [2018]
    Nyckelord :Computational linguistics; machine translation; neural network; product review; sentiment analysis; Attitydanalys; datorlingvistik; maskinöversättning; neuronnät; produktomdömen;

    Sammanfattning : Sentiment analysis of Swedish data is often performed using English tools and machine. This thesis compares using a neural network trained on Swedish data with a corresponding one trained on English data. LÄS MER

  4. 14. MEDIEBILDEN AV VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN En kvantitativ innehållsanalys av svenska nyhetsartiklar

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Johanna Sjöblom; [2017-11-17]
    Nyckelord :Kvantitativ innehållsanalys; Attitydanalys; Västra Götalandsregionen; Mediebild; Medialisering; Attityder;

    Sammanfattning : Denna uppsats syfte är att undersöka mediebilden av Västra Götalandsregionen (VGR). Media har makten att influera allmänhetens bild av regionen, och därför är det viktigt för VGR att veta vilka ämnen som media skriver om och vilka attityder mot VGR som uttrycks i texterna. LÄS MER

  5. 15. Examining the Implications of Adding Sentiment Analysis when Clustering based on Party Affiliation through Twitter

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Oscar Ahlqvist; Wilhelm Åkermark; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Political discussion is very common and a popular statistic for the politically interested are the surveys determining people’s party affiliation. Today they are done manually but it would be beneficial if there was an automated method which could produce the same or similar results. LÄS MER