Sökning: "attitydanalys"
Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade ordet attitydanalys.
11. Analysing Social Media Marketing on Twitter using Sentiment Analysis
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Social media is an increasingly important marketing platform in today’s society, and many businesses use them in one way or another in their advertising. This report aimed to determine the effect of different factors on the sentiment in the response to a tweet posted on Twitter for advertising purposes by companies in the fast food sector in North America. LÄS MER
12. Sentiment Analysis on Stack Overflow with Respect to Document Type and Programming Language
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The sentiment expressed in software engineering (SE) texts has been shown to affect both the productivity and the quality of collaborative work. This is one reason for why sentiment analysis on SE texts has gained attention in research in recent yerars. A large and open resource of SE texts is Stack Overflow (SO). LÄS MER
13. Attitydanalys av svenska produktomdömen – behövs språkspecifika verktyg?
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistikSammanfattning : Sentiment analysis of Swedish data is often performed using English tools and machine. This thesis compares using a neural network trained on Swedish data with a corresponding one trained on English data. LÄS MER
14. MEDIEBILDEN AV VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN En kvantitativ innehållsanalys av svenska nyhetsartiklar
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriSammanfattning : Denna uppsats syfte är att undersöka mediebilden av Västra Götalandsregionen (VGR). Media har makten att influera allmänhetens bild av regionen, och därför är det viktigt för VGR att veta vilka ämnen som media skriver om och vilka attityder mot VGR som uttrycks i texterna. LÄS MER
15. Examining the Implications of Adding Sentiment Analysis when Clustering based on Party Affiliation through Twitter
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Political discussion is very common and a popular statistic for the politically interested are the surveys determining people’s party affiliation. Today they are done manually but it would be beneficial if there was an automated method which could produce the same or similar results. LÄS MER