Sökning: "attitydanalys"
Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade ordet attitydanalys.
16. A sentiment analysis approach to manage the new item problem of Slope One
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : This report targets a specific problem for recommender algorithms which is the new item problem and propose a method with sentiment analysis as the main tool. Collaborative filtering algorithms base their predictions on a database with users and their corresponding ratings to items. LÄS MER
17. Sentiment Classification with Deep Neural Networks
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Attitydanalys är ett delfält av språkteknologi (NLP) som försöker analysera känslan av skriven text. Detta är ett komplext problem som medför många utmaningar. Av denna anledning har det studerats i stor utsträckning. LÄS MER
18. Sentiment Classification in Social Media : An Analysis of Methods and the Impact of Emoticon Removal
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Sentiment classification is the process of analyzing data and classifying it based on its sentiment conveying properties and the process has a multitude of applications in different industries. However, the different application areas also introduce diverse challenges in implementing the methods successfully. LÄS MER
19. »Purism» eller ”språkrensning”? En kritisk attitydanalys av två artiklar om ett och samma fenomen i olika upplagor av Nordisk familjebok kring sekelskiftet 1900.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språketSammanfattning : Syftet med föreliggande uppsats är att i två artiklar från två olika upplagor av ett och samma uppslagsverk, vars uppgift är att objektivt framställa sin tids samlade vetande, undersöka underliggande attityder till språklig purism och främmande språkgods. En fråga som besvaras är om man kan se ett samband mellan de eventuella attityder som röjs och den språkvetenskapliga skola som var dominerande vid tiden för artiklarnas tillkomst. LÄS MER
20. Nyköping, en berättande kommun med aktiva invånare : en fallstudie om de roller, relationer och attityder som förekommer i kampanjen Bo i Nyköping
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Den här uppsatsen handlar om de berättelser och bilder som förekommer i kampanjen Bo i Nyköping på hemsidan boinykoping.nu under kampanjperioderna 2011 – 2012. Syftet är att undersöka hur kommunen och Nyköpingsborna framställs i kampanjtexterna och de tillhörande bilderna. LÄS MER