Sökning: "avslöjade preferenser"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden avslöjade preferenser.

  1. 1. Explainable AI for Multi-Agent Control Problem

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Hanna Prokopova; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report presents research on the application of policy explanation techniques in the context of coordinated reinforcement learning (CRL) for mobile network optimization. The goal was to improve the interpretability and comprehensibility of decision-making processes in multi-agent environments, with a particular focus on the Remote Antenna Tilt (RET) problem. LÄS MER

  2. 2. Uppskattning av betalningsviljan för Peace & Love 2011

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Nationalekonomi

    Författare :Hampus Dahlqvist; Tarek Laham; [2016]
    Nyckelord :Peace Love; festival; Willingness to pay; stated preferences; revealed preferences; regression.; Peace Love; festival; betalningsvilja; uttalade preferenser; avslöjade preferenser; regression.;

    Sammanfattning : I denna uppsats skattas betalningsviljan hos besökarna på Peace & Love-festivalen år 2011. Med hjälp av enkätdata baserad på avslöjade och uttalade preferenser presenteras en regressionsanalys med olika oberoende variabler som karaktäriserar en festivalbesökare. LÄS MER

  3. 3. Din personlighet avslöjar din musiksmak - En korrelationsstudie om musikpreferens och personlighetsdrag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Amanda Cronquist; Isabella Kron; [2016]
    Nyckelord :Musikpreferens; musik och personlighet; STOMP; BFI; music preference; music and personality; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka om det finns en korrelation mellan musikpreferens och specifika personlighetsdrag samt se huruvida de resultat som tidigare forskning har uppvisat inom ämnet kan generaliseras på en svensk population. För att ta reda på detta fick 134 deltagare fylla i ett online-frågeformulär bestående av enkäterna STOMP (the Short Test Of Musical Preferences) och BFI (the Big Five Inventory) för att mäta musikpreferens respektive personlighet. LÄS MER

  4. 4. Nyskapande inom reklamannonser : En studie av reklamens utveckling i teori och praktik

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Lana Vikor; [2006]
    Nyckelord :Marknadsföring; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Miljön för annonsering och reklam har förändrats. Människor har blivit alltmer exponerade till reklam och har därför blivit alltmer skeptiska och trötta på den. LÄS MER