Sökning: "uttalade preferenser"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden uttalade preferenser.
1. En mer queer stadsplanering : En studie av strategier för mer inkluderande rum
Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Städer är präglade av värderingar och politiska ideal, och genom sin utformning bidrar de till befästande och upprätthållande av normer. Offentliga miljöer uppmuntrar, likt staden som helhet, till ett för samhället önskvärt beteende hos stadens användare. LÄS MER
2. Uppskattning av betalningsviljan för Peace & Love 2011
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/NationalekonomiSammanfattning : I denna uppsats skattas betalningsviljan hos besökarna på Peace & Love-festivalen år 2011. Med hjälp av enkätdata baserad på avslöjade och uttalade preferenser presenteras en regressionsanalys med olika oberoende variabler som karaktäriserar en festivalbesökare. LÄS MER
3. Kundvärdeskapande- Konkurrensförmåga genom transportkvalitativa egenskaper
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Utveckling inom handel och globalisering har bidragit till ökad konkurrens för aktörerna på transportmarknaden. Marknadens komplexitet och nya krav på transportleverantörerna har förändrat konkurrenssituationen. Att fokusera på kunden har blivit centralt för att vara konkurrenskraftig. LÄS MER
4. Matchning av studenter som bemanningskonsulter
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen var att studera hur matchning av studenter som jobbar extra som konsulter går till. Detta jämfördes med hur bemanningsbranschen matchar sina ordinarie konsulter och hur rekrytering går till i vanliga företag. LÄS MER
5. SKÅL! : -Social, Kvalitet, Angiven smak och Läget, bidragande faktorer till en lyckad lansering på den svenska ölmarknaden
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Produktlansering är en utmaning för företag som verkar på dagens väletablerade marknader där produkterna i hög grad betraktas som homogena. Konsumenternas beslutsprocess skiljer sig med avseende på produktens karaktär och eftersom lanseringen till stor del avgör produktens framgång ställs höga krav på företagen. LÄS MER