Sökning: "bakstycke"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet bakstycke.
1. Omkonstruktion av bakstycke till borrigg för Additiv Tillverkning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Examensarbetet har genomförts i samarbete med Lasertech, Epiroc och SSAB. Syftet med arbetet var att SSAB ville pröva sitt pulver och att Epiroc ville undersöka utvecklingsmöjligheter med additiv tillverkning. LÄS MER
2. Passform på kavaj- grundmönster : En studie om hur balansen mellan framstycke och bakstycke påverkar passformen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie tas fram i samarbete med ett stort svenskt modeföretag som har haft återkommande problem med balansen mellan fram och bak på dam-kavajer. Problemet uppstår oberoende av vilken leverantör som har tillverkat mönstret eller vilken provperson som provar plagget. LÄS MER
3. Blusgrunder och passform
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Kroppsuppfattning är starkt sammankopplad med passform på kläder. Med hjälp av kläder kan vi framhäva det vi är nöjda med men likaså dölja det vi är mindre nöjda med. Att skapa kläder som verkligen passar för sin målgrupp är den svåraste men också viktigaste utmaningen för konfektionsföretag. LÄS MER
4. Konstruktion av kapsling till marina navigationsinstrument
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Denna rapport är en examensarbetsavhandling utförd vid KTH, Kungliga Tekniska Högskolan, under mars-augusti 2013. Arbetet har gjorts i samarbete med Nexus Marine som är en ledande tillverkare av marin navigationsutrustning för segelbåtar. LÄS MER
5. Blusgrunder och passform
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Kroppsuppfattning är starkt sammankopplad med passform på kläder. Med hjälp av kläder kan vi framhäva det vi är nöjda med men likaså dölja det vi är mindre nöjda med. Att skapa kläder som verkligen passar för sin målgrupp är den svåraste men också viktigaste utmaningen för konfektionsföretag. LÄS MER