Sökning: "betalningsvilja internet"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden betalningsvilja internet.

  1. 1. Comfort and Security, But at What Cost? : A Study Using a Metric – Based Conjoint Analysis to Estimate the Willingness to Pay for Bundled Smart Home Technology

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :William Hultström; Axel Bjöörn; [2022]
    Nyckelord :Smart Home; Smart Home Technology; SHT; Conjoint Analysis; Smarta Hem; Smarta Hem Teknologi; SHT ; Conjoint Analysis;

    Sammanfattning : The presence of Smart Technology is becoming more prevalent in our homes with the rise of the Internet of Things. Although this technology is said to ease everyday chores and make our homes safer, the adoption has been slower than first anticipated by researchers. LÄS MER

  2. 2. Klimatkompenserat leveransalternativ : En kvantitativ studie om miljöengagemang och dess betydelse vid konsumenters val av och betalningsvilja för ett klimatkompenserat leveransalternativ

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Carlsson; Emma Tegstam; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; environmental commitment; climate-compensated delivery options; willingness to pay; low-cost high-cost model; self-control capacity; eco-debt; moral licensing; attitude and behavior gap.; E-handel; miljöengagemang; klimatkompenserade leveransalternativ; betalningsvilja; lågkostnads- högkostnadsmodell; självkontrollkapacitet; ekoskuld; moral licensing; attityd- och beteendegap.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Som en del av den digitala utvecklingen har e-handeln vuxit med stormsteg de senaste åren. Parallellt med denna utveckling finns det ett växande fokus på miljömässig hållbarhet, vilket gör att e-handeln, ur miljösynpunkt, framstår som negativ. LÄS MER

  3. 3. Lyssnarvanor och betalningsvilja för inspelad musik : Webbenkätundersökning av musikartisters och vanliga lyssnares lyssningssätt och betalningsvilja för inspelad musik

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Gustaf Löwenstein; [2016]
    Nyckelord :Aktivt lyssnande; passivt lyssnande; mobilt lyssnande; betalningsvilja; inspelad musik; vanliga lyssnare; musikartister; lyssnarvanor och strömmad musik.;

    Sammanfattning : Strömmande musik över internet är nu vanligt att använda i Sverige. Denna medieteknologiska förändring har medfört att olika betalningsmodeller för att lyssna på inspelad musik har vuxit fram. LÄS MER

  4. 4. E-HANDELSRETURER AV KONFEKTIONSVAROR -En studie av unga konsumenters returbeteende och vilja till ansvarstagande för ett mer miljömässigt hållbart returflöde

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Marmelid; David Storm; [2015-07-07]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detaljhandeln över internet har under de senaste åren ökat stadigt och konfektionsvaror (kläder, skor och accessoarer) tillhör de varor som svenska konsumenter e-handlar flitigast. I takt med den ökade e-handeln ökar också antalet varor som måste returneras. LÄS MER

  5. 5. Klarar tidningen det digitala trycket? : En enkätstudie om tidningsföretagens framtida möjligheter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Joacim Lindgren; Mia Maria Björnfot; [2013]
    Nyckelord :Tidningsdöden; komplement-substitut; betalväggar; nyhetsbranschen; prissättning; värdeskapande journalistik; betalningsvilja; affärsstrategi;

    Sammanfattning : Vi startade vår studie med en vilja att ta reda på hur tidningsföretagen ska göra för att hantera förändringsprocessen som sker inom tidningsbranschen just nu. Upplagorna för papperstidningarna sjunker och många tidningar tvingas säga upp personal för att finansiera verksamheten. LÄS MER