Sökning: "brand image"

Visar resultat 41 - 45 av 1114 uppsatser innehållade orden brand image.

  1. 41. Research on marketing strategies for apparel FMCG brands based on young female consumer purchasing behaviour

    L1-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Xinying Liu; Zirong Wang; [2023]
    Nyckelord :Apparel FMCG; Consumer behaviour; Competitiveness; Digital Transformation;

    Sammanfattning : Background: In today's fast-paced and highly competitive marketplace, Fast Moving Consumer Goods (FMCG) brands must create a strong competitive advantage in one way to achieve this is to understand and cater to the needs, preferences and behaviors of their target consumers.In case of apparel FMCG brands, young women are an important demographic group as they make up a large portion of the consumer market. LÄS MER

  2. 42. The Upside of Upcycling : An Investigation of Construction Waste Materials’ Potential for Upcycling through Material Driven Design

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Tekniska fakulteten; Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Alma Swärdh; My Hindersson Oddsberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The main objective of this thesis is to show the potential that construction waste materials from Skanska’s projects have for upcycling. Materials are investigated through a comprehensive pre-study and their potential is showcased in developed concepts. LÄS MER

  3. 43. Victoria's Secrets försök till omprofilering : En fallstudie om att förändra ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Vendela Ström; Nathalie Bchara; [2023]
    Nyckelord :Brand identity; Brand image; Rebranding; Brand Legitimacy; Woke Washing; Advertising; Stereotypes; Representation; Victoria’s Secret; Semiotics; Varumärkesidentitet; Varumärkesbild; Omprofilering av ett varumärke; Varumärkeslegitimitet; Reklam; Stereotyper; Representation; Victoria’s Secret; Semiotik;

    Sammanfattning : A strong brand is a valuable asset for modern companies. Victoria’s Secret is an American lingerie company that has had a well established and successful brand for years. However, the company’s net sales and market share have been decreasing since 2016. LÄS MER

  4. 44. “Crisis Creates Opportunities...?” : En kvalitativ studie inom banksektorn som studerar konsekvenserna av Swedbanks penningtvättskris

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Love Rindestad; Max Lundberg; [2023]
    Nyckelord :Brands; Brand and Crisis Management; Spillover; Banking Sector; Swedbank;

    Sammanfattning : This essay is about brands linked to the Swedish banking sector. The reason why this topic waschosen is based on the increased importance of the brand in global markets, where there isunfortunately a lack of studies that examine brands in the banking sector. LÄS MER

  5. 45. Världsmästerskapen i Sportswashing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emil Hörlin; Johan Otterhed Bolin; Deyar Reberius; [2023]
    Nyckelord :Country image; Sportswashing; Soft power; Qatar; Fotbolls-VM; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Hur påverkas landet Qatars varumärke och internationella anseende av att arrangera fotbolls-VM 2022? Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur sportswashing i form av ett internationellt idrottsevenemang påverkar ett lands varumärke. En fallstudie på Qatar och dess användande av fotbolls-VM 2022 har utförts för att öka och fördjupa förståelsen kring sportswashing. LÄS MER