Sökning: "branschekonomiskt och resursbaserat synsätt"

Hittade 1 uppsats innehållade orden branschekonomiskt och resursbaserat synsätt.

  1. 1. Att skapa konkurrensfördelar – En studie som granskar begreppet med fokus på icke unika produkter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Katarina Lindström; Malin Nilsson; Maria Larsson; [2007]
    Nyckelord :konkurrensfördelar; resurser; branschekonomiskt och resursbaserat synsätt; brand management; barriärer; strategier.; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen syftar till att undersöka hur livsmedelsföretag som saluför råvaror skapar varaktiga konkurrensfördelar. Frågeställning: Hur skapar ett företag varaktiga konkurrensfördelar när deras produkt inte längre kan ses som en unik resurs? Metod: När urvalet av teori och empiri gjorts har vi utgått från de fyra källkritiska områdena. LÄS MER