Sökning: "c- kommunikation samverkan skola"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden c- kommunikation samverkan skola.

  1. 1. SSPF-samverkan som arbetsmetod : En kvalitativ studie om socialtjänstens, skolans, polisens ochfritidens syn på brottspreventiv samverkan kring ungdomaröver verksamhetsgränserna.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Linus Hagström; Maja Hane; [2023]
    Nyckelord :SSPF-samverkan; skola; socialtjänst; polis; fritid;

    Sammanfattning : Då samverkan under den senaste tiden utvecklats till en mycket viktig byggsten i det socialaarbetet fann vi det intressant och givande att belysa just fenomenet samverkan i vår c-uppsats.Vi valde att rikta in oss på SSPF-samverkan vilket är en brottspreventiv samverkansmodellmellan socialtjänst, skola, polis och fritid som riktar sig mot ungdomar som befinner sig iriskzon att lagföras. LÄS MER

  2. 2. Samverkan under övergångar från förskola till skola för barn med intellektuell funktionsnedsättning. En kvalitativ studie av hur samverkan upplevs av vårdnadshavare, förskolelärare och skollärare.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Airi Nõu; [2018]
    Nyckelord :Collaboration; educational transitions; children with intellectual disability; Samverkan; pedagogiska övergångar; barn med intellektuell funktionsnedsättning;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om övergångar från förskola till skola för barn med intellektuell funktionsnedsättning. Syftet var att undersöka hur barnens vårdnadshavare, förskolelärare och lärare i mottagande skolor upplevde samverkan under övergångsprocessen. LÄS MER

  3. 3. ”Det vore nog förmätet att säga att vi bara samarbetar” - En kvalitativ studie om rektorers upplevelser av kontakten mellan skola och socialtjänst.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Maria Ådahl; Malin Lindelöf; [2009-01-12]
    Nyckelord :Socialtjänst; Skola; Samverkan; Gränser;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur rektorerna talar om och beskriver kontakten med social-tjänsten, samt lyfta fram viktiga faktorer som rektorerna anser som hindrande respektive underlät-tande för samverkan. Ambitionen är även att undersöka rektorernas upplevelse av professionella gränser mellan skola och socialtjänst. LÄS MER

  4. 4. Först samspråka sen samverka

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Jenny Ekeroth; [2008-06-10]
    Nyckelord :Samverkan; Återkoppling; Uppföljning; ; Nätverk och Kommunikation;

    Sammanfattning : Samverkan sker i många olika former och inom många olika områden. I människohanterande yrkeskategorier så som skola och socialtjänst bedrivs samverkan ofta med målsättningen att tillsammans med andra parter hjälpa en individ som behöver någon form av insats från samhället. LÄS MER

  5. 5. ”Den största faran med samverkan är att man tror det är enkelt” -Upplevelser av samverkan sett ur socialsekreterarnas synvinkel.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Maria Bladh; Anette Larsson; [2008-01-11]
    Nyckelord :Socialsekreterare; Samverkan; Roller; Organisation; Kommunikation;

    Sammanfattning : Studiens syfte har varit att undersöka socialsekreterarnas upplevelser av den samverkan de medverkar till i sin yrkesroll kring barn och unga med sammansatt problematik. Därigenom hamnade fokus på den samverkan som bedrivs med BUP och skola. LÄS MER