Sökning: "c-uppsats kalmar"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden c-uppsats kalmar.
1. BLAND TEMPEL OCH SVARTA LÅDOR : En diskursanalys av ett sekel av svensk konstmuseiarkitektur
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : Avsikten med denna C-uppsats är att undersöka hur samtalet kring svensk konstmuseiarkitektur förts i inhemsk dagspress och fackpress. Detta för att kunna identifiera vilka de rådande diskurserna varit under ett sekel av svensk konstmuseiarkitektur. LÄS MER
2. Sinnesmarknadsföring : En observationsstudie över kundbeteendet på OnOff i Kalmar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Vi valde att skriva vår C-uppsats om sinnesmarknadsföring och hur detta påverkade kundernas agerande i butiken. Vi såg detta ämne som väldigt intressant och något som låg rätt i tiden. Att sinnesmarknadsföring sedan är ett nytt ämne vilket är hyfsat outforskat gjorde oss ännu mer intresserade inom detta område. LÄS MER
3. Forensisk arkeologi : Har forensisk arkeologi en framtid i Sverige?
Magister-uppsats, Humanvetenskapliga institutionenSammanfattning : ABSTRACT Delic, Admira. 2007. Forensisk arkeologi: Har forensisk arkeologi en framtid i Sverige? (Forensic archaeology: Is there a future for forensic archaeology in Sweden? C-uppsats i arkeologi. LÄS MER
4. Återanvända Fornlämningar : En studie av Ölands Rösen
Kandidat-uppsats, Humanvetenskapliga institutionenSammanfattning : Abstract Erlandsson, K-O. 2007. Återanvända fornlämningar. En studie av Ölands rösen. LÄS MER
5. Att sälja svenska gymnasieutbildningar : En kvalitativ studie av fyra skolledares tankar kring gymnasiemarknadsföring.
Kandidat-uppsats, Humanvetenskapliga institutionenSammanfattning : HÖGSKOLAN I KALMAR Humanvetenskapliga institutionen Arbetets art: C-uppsats, 15 högskolepoäng Lärarprogrammet Bildpedagogik och media 41- 60 p Titel: Att sälja svenska gymnasieutbildningar En kvalitativ studie av fyra skolledares tankar kring gymnasiemarknadsföring. Författare: Seth Lindholm Handledare: Lars Fager Abstract Undersökningen handlar om hur fyra skolledare från gymnasiet ser på sin marknadsföring. LÄS MER