Sökning: "catalog marketing"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden catalog marketing.

  1. 1. Att vara eller icke vara - de digitala produktkatalogernas framtid : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelse av digitala produktkataloger

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Maria Andersson; Carin Persson; [2021]
    Nyckelord :digital catalog; digital marketing; catalog marketing; digitala kataloger; digital marknadsföring; catalog marketing;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att skapa förståelse för hur konsumenter upplever användandet av digitala produktkataloger och vad för typ av värde de ger dem. För att undersöka detta skedde en observation i kombination med intervju av tio respondenter i åldrarna 21–72 år. LÄS MER

  2. 2. Do we want to see the whole picture? - A study of multicultural portrayals in advertising, extended effects and the cultural context

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Oscar Theblin; Rebecca Aflaki; [2017]
    Nyckelord :Cultural cues; Congruity theory; Empathy; Extended advertising effects; Multicultural advertising;

    Sammanfattning : Over the last decades, globalization has driven demographic change in societies around the world. This shift demand marketers' attention in assessing the implications that may follow from a more ethnically diverse marketplace. LÄS MER