Sökning: "co-teaching"
Visar resultat 6 - 10 av 27 uppsatser innehållade ordet co-teaching.
6. Forskningsöversikt om tvålärarsystemets potential i nutidens skolutmaningar. : Research summary on the potential of co-teaching in today's school challenges
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : .... LÄS MER
7. Tvålärarsystem : En kvalitativ studie om möjligheter och utmaningar i skolan utifrån tvålärarsystem
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att få inblick i vilka möjligheter och utmaningar lärare upplever vid arbete i ett tvålärarsystem. Ansatsen är kvalitativ med utgångspunkt ur ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER
8. Tvålärarsystem som pedagogisk praktik : En kvalitativ studie om hur tio lärarpar beskriver hur tvålärarsystemet påverkar deras undervisning och möjligheten att möta elevernas behov
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Tvålärarsystem är ett arbetssätt som blir vanligare i svenska skolan. Det går ut på att två klass–eller ämneslärare delar på ansvaret för eleverna och dess tillhörande planering, undervisning och bedömning. LÄS MER
9. Speciallärares erfarenheter och arbete med samundervisning för att inkludera elever med läs- och skrivsvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie är undersöka och belysa speciallärares erfarenheter och arbete gällande samundervisning för att inkludera elever med läs- och skrivsvårigheter. Samundervisning eller den engelska termen co-teaching har länge använts som inkluderande arbetsform i USA (Sundqvist, 2021, s. 186). LÄS MER
10. ”Alla gillar ju olika ledarskapsstilar” : -En kvalitativ studie gällande idrottslärares erfarenheter om tvålärarskap
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : I denna studie var syftet att undersöka idrottslärares erfarenheter till ett tvålärarskap samt de effekter som det för med sig. Frågor som behandlades var hur utformningen av undervisningen såg ut men också fördelar och nackdelar med ett tvålärarskap. Vid analysen tillämpades en fenomenografisk analysmodell bestående av sju steg. LÄS MER