Sökning: "co-teaching"
Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade ordet co-teaching.
21. Samundervisning i svensk skola : En intervjustudie med sju speciallärare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur speciallärare definierar begreppet samundervisningoch hur de förhåller sig till begreppet i sin egen praktik. För att undersöka detta genomfördes semistrukturerade intervjuer med sju speciallärare, verksamma från förskoleklass till årskurs 9. LÄS MER
22. "Att man är två som tänker, gör oss dubbelt så kloka!" : En kvalitativ studie om grundskollärares och rektorers upplevelser av tvålärarskap.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studien syftar till att åskådliggöra hur sex grundskollärare och tre rektorer beskriver att de arbetar med tvålärarskap i undervisningen och hur detta system skulle kunna påverka elevers läs- och skrivutveckling. Tvålärarskap är ett relativt nytt fenomen i Sverige men har enligt internationella studier visat sig ha en god effekt på elevers kunskapsutveckling. LÄS MER
23. Leder tvålärarskapet till en mer inkluderande undervisning : Vad anser lärarna
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Inkludering är något som nämns ofta och har blivit ett centralt begrepp. Många ser på inkludering ur en placeringsdefinition, att placera elever som tidigare särskilts i den ordinarie klassen. Detta räcker inte, inkludering handlar även om att eleven känner sig delaktig. LÄS MER
24. Matematiklärares erfarenhet av att undervisa elever i behov av särskilt stöd i grundskolans senare år
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Based in a sociocultural perspective the study aims at illustrating how teachers in mathematics perceive their possibilities of supporting students in mathematical difficulties and how their schools support the teaching practices to those pupils. The methodological approach is phenomenographic and data was collected in half structured interviews with ten professionals teaching mathematics to Swedish 13-16-year-old students from 10 different schools. LÄS MER
25. Samundervisning - en form av inkludering : En studie av pedagogers erfarenheter från årskurs 6 till gymnasiet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur ämneslärare och speciallärare i samundervisning, på grundskolan och i gymnasiet, fångar upp och stöttar elever som har behov av extra anpassningar. Extra anpassningar innebär att pedagogen gör de anpassningar som eleven behöver så långt det är möjligt inom klassens ram. LÄS MER